کد خبر: ۸۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹
ایلام-سیل جمعه شب باعث خسارت های متعددی به منازل مسکونی، مغازها و زیرساخت های بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام شد.

به گزارش آرانیوز:بارش ۹۵ میلی متری بارندگی طی ۶ ساعت باعث جاری شدن سیلاب و خسارت به منازل مسکونی، مغازه‌ها، کسب و کارهای تولیدی و زیرساخت‌های شهری بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام شد.

تاکنون به ۷۰ منزل مسکونی و ۳۰ باب مغازه خسارت وارد شده و طبق اعلام مسئولان استانی تاکنون این سیل تلفات جانی نداشته است.

آخرین وضعیت خدمات رسانی به مورموری

بخشدار مورموری اظهار کرد: شب گذشته طی ۳ ساعت بیش از ۹۵ میلی متر بارندگی در بخش مورموری ثبت و باعث جاری شدن سیلاب در این منطقه شد.

مسعود دمان گفت: جاری شدن سیلاب به ۷۰ منزل مسکونی و ۳۰ باب مغاز در مورموری خسارت وارد کرده است.

وی با اشاره به خسارت سیلاب به زیرساخت‌های مورموری، افزود: تخلیه آب از شهر مورموری و منازل مسکونی در حال انجام است و دستگاه‌های خدمات رسان و نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند.

بخشدار مورموری تصریح کرد: مشکلی بابت خدمات رسانی و امدادرسانی در منطقه وجود ندارد و تا امروز وضعیت شهر به مرحله عادی خواهد رسید.

آخرین وضعیت شهر مورموری / ‏امتحانات‬ لغو شد

فرمادار آبدانان نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های دریافتی شهر مورموری حدود ۹۵ میلیمتر بارندگی داشته که رودخانه‌ها و مسیل های داخل شعر گنجایش این همه بارش را نداشته و آب به داخل منازل و مغازه‌های اطراف مسیل‌ها ورود نموده است.

یدالله حاتمی تصریح کرد: این مقدار بارندگی طبق برآوردهای اولیه به بیش از ۷۰ منزل مسکونی و ۳۰ باب مغازه خسارات وارده کرده است.

حاتمی اضافه کرد: عمده خسارات وارده به وسایل منزل، آب بردن احشام، تانکرهای آب، زیر ساخت‌های شهر مورموری و … است که تا ساعت ۱۲ امروز جمع بندی کلی خسارات وارده ارائه خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه آب، برق و گاز شهر مورموری وصل است و در این مورد مشکلی وجود ندارد.

فرماندار آبدانان بیان کرد: درجلسه ستاد بحران مورموری مقرر شده اکیپ‌های خدماتی از امروز کار تمیز کاری معابر و منازل را انجام دهند و اکیپ‌های از هلال احمر هم اکنون در حال ارائه خدمات به سیل زدگان هستند.

وی افزود: همچنین در سطح روستاها نیز دو روستای آب انار و لرغه نیز خساراتی وارد شده است.

تخلیه آب از ۲۵ واحد مسکونی در بخش مورموری

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: تخلیه آب از ۲۵ واحد مسکونی متأثر از آبگرفتگی در بخش مورموری شهرستان آبدانان از شب گذشته تاکنون توسط امدادگران و نجاتگران این جمعیت انجام شده است.

علی اصغر علی اکبری اظهار داشت: با توجه به آبگرفتگی معابر و منازل مسکونی در بخش مورموری شهرستان آبدانان در روز گذشته ۶ تیم امدادی از شهرستان‌های آبدانان، دهلران و مرکز استان به محل حادثه اعزام شدند.

هیچ‌گونه تلفات جانی در سیل شهر مورموری گزارش نشده است

استاندار ایلام نیز اظهار کرد: خوشبختانه هیچ‌گونه تلفات جانی در سیل شهر مورموری گزارش نشده است.

حسن بهرام نیا با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ خانوار در سیل مورموری دچار آسیب شده‌اند، افزود: زیرساخت‌های شهر مورموری نیز تخریب شده است.

بهرام نیا بیان کرد: نیروهای امداد هلال احمر به سرعت وارد منطقه شدند و امداد رسانی به مردم در حال انجام است، مردم با نوع دوستی و همکاری برای کمک به آسیب دیدگان پیش قدم شده‌اند.

استاندار ایلام تصریح کرد: ریزش باران سیل آسا ظرف نیم ساعت باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر شهر مورموری شده است.

وی گفت: با توجه به آمادگی‌ها و هشدارهایی که قبل از بارندگی داده شده بود و با تشکیل ستاد مدیریت بحران در کمترین زمان ممکن تصمیمات خوبی برای امدادرسانی به مردم سیل زده بخش مورموری از توابع شهرستان آبدانان گرفته شده است.

بهرام نیا اعلام کرد: با آسیب دیدن زیرساخت‌های بخش مورموری، این شهر و تعدادی از روستاها دچار قطعی برق و شکستگی لوله آب شد که البته برق این منطقه با تلاش نیروهای مربوطه به سرعت وصل شده است.

کار لایروبی مناطق سیل زده مورموری از امروز آغاز می‌شود

معاون استاندار ایلام نیز در بازدید از مناطق سیل زده مورموری اظهار کرد: نیروهای هلال احمر شهرستان و برخی از اعضای ستاد بحران با توجه به بحران پیش آمده به منطقه اعزام شده‌اند.

لطیف صادقی گفت: کار لایروبی از امروز شروع و امکانات لازم از جمله چادر و وسایل گرمایشی به منطقه گسیل خواهد شد.

معاون استاندار ایلام عنوان کرد: انتظار داریم مردم همکاری لازم را با ستاد بحران شهرستان داشته باشند تا خدمات رسانی سرعت بخشی پیدا کند.

تردد در جاده‌های استان ایلام جریان دارد

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام با اشاره به بارش باران طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: تمام جاده‌های اصلی و فرعی استان با تلاش نیروهای راهداری، باز و تردد در آنها جریان دارد.

نورالله دلخواه با بیان اینکه تمام راه‌های مواصلاتی استان باز هستند، اظهار داشت: با وجود ادامه بارش‌های شدید در استان و با تلاش عوامل راهداری همه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این استان باز و تردد در آنها در جریان است.

وی افزود: ۳۴ گروه راهداری (ثابت و سیار) در حال حاضر با ۲۲۸ نیروی انسانی مستقر در راهدارخانه‌های استان مستقر هستند و رفع مشکلات احتمالی، برف روبی و نمک پاشی نقاط مختلف جاده‌ای را بر عهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام تاکید کرد: گردنه‌ها و جاده‌های مناطق کوهستانی این استان چون محور قلاجه و دشت عباس لغزنده و مه آلود است، رانندگان با توجه به کاهش دید افقی به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه‌ای با احتیاط رانندگی کنند.

سیل مورموری مصدوم نداشته است

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام از آماده باش کامل اورژانس ایلام در پی جاری شدن سیلاب خبر داد.

صیدنور علیمرادی اظهار کرد: در پی بارندگی‌های شب گذشته و در نتیجه جاری شدن سیل در بخش مورموری شهرستان آبدانان، به تمامی پایگاه‌های اورژانس این شهرستان و همچنین استان آماده باش کامل داده شده است.

وی تصریح کرد: با وجود جاری شدن سیل و خسارات وارده زیاد به برخی منازل در منطقه، بنا بر ارزیابی‌های میدانی و رصد گزارشات، خوشبختانه این حادثه تاکنون مصدومی نداشته است.

علیمرادی یادآور شدند: با توجه به گزارشات هواشناسی مبنی بر تداوم بارندگی‌ها در طی ساعات آینده، دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی استان همچنان در آماده باش کامل و ارائه خدمت به حادثه دیده‌های احتمالی است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار