کد خبر: ۸۰۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۷
البرز - مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران البرز از برگزاری مراسم تجلیل از مادران و همسران شهدای البرزی در سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) با حضور نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید خبر داد.

به گزارش آرانیوز:سلیمان رستمیان با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا و ایثارگران، حضرت ام‌البنین (س) را سمبل یک بانوی ایثارگر و فداکار دانست و گفت: حضرت ام‌البنین (س) نگاه ولایتمدار و تفکر حسینی را قطره‌قطره در کام فرزندانش نشاند و فرزندان خود را راهی جبهه حق علیه باطل کرد، او افزون بر اینکه فرزندانش را درراه امام حسین (ع) فدا کرد، در زنده نگه‌داشتن نهضت عاشورا و رساندن پیام آن نیز نقش بسزایی داشت.

وی افزود: حضرت ام‌البنین (س) توانست با اصول و روش‌های تربیت دینی در تثبیت اعتقادات فرزندانش نقش مهمی داشته باشد و آنان را در مسیر شهادت و جان‌فشانی که جلوه والای تثبیت عقاید دینی است، قرار دهد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه به الگوگیری مادران و همسران شهدا از حضرت ام‌البنین (س) و نقش ارزشمند و خطیر این عزیزان در موفقیت‌های دوران دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد:. شکل گیری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مدیون نقش ارزنده مادران و همسران شهدا است، همین بانوان فرهیخته بودند که مشوق فرزندان این مرزبوم در پاسداری از میهن اسلامی و ارزش‌های والا شدند.

مشاور امور ایثارگران استانداری البرز در ادامه بر لزوم تکریم خانواده‌های معظم شهدا به‌ویژه همسران و مادران شهدا تأکید کرد و گفت: خانواده‌های معظم شهدا به‌ویژه مادران و همسران شهدا دین خود را به نظام و انقلاب ادا کردند و امروز وظیفه تمام آحاد جامعه است که از این سمبل‌ها و تندیس‌های ایثار و مقاومت تجلیل کنند. تا زمانی که نفس در جان داریم باید دین خود را به شهدا ادا کرده و خانواده معظم شهدا را به نحو شایسته تکریم کنیم.

وی ادامه داد: سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) مصادف است با روز تجلیل و تکریم از مادران و همسران شهدا و این بهترین فرصت برای تجلیل از مقام شامخ این بزرگواران است. بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در این راستا و همچون سال‌های گذشته مراسمی را برگزار و از مادران و همسران شهدا تجلیل خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز تصریح کرد: این مراسم فردا یکشنبه ۲۶ دی‌ماه از ساعت ۰۹:۳۰ با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، مسئولین و با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین شکری نماینده محترم ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن آمفی‌تئاتر بنیاد البرز برگزار و از ۶۰ نفر از مادران و همسران معظم شهدا تجلیل خواهد شد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار