کد خبر: ۸۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش ‌جمهوری اسلامی ایران با برشمردن استراتژی‌های مهم حاج قاسم در سوریه و عراق گفت: شهید سلیمانی با تشکیل نیروهای داوطلب مردمی و تشکیل دژ دفاعی این کشورها را از دست داعش نجات داد.

به گزارش آرانیوز، امیرسرتیپ احمدرضا پوردستان شامگاه جمعه در جمع مردم شهرستان لنجان اظهار داشت: استاد مطهری امام حسین(ع) را الگوی آزادگان جهان و شخصیتی بزرگ با روح بزرگ معرفی کرد و معتقد بود اگر سر این امام همام از بدنشان جدا می‌شود و بالای نیزه و بدنشان زیر پای اسبان قرار می‌گیرد توان روح بزرگ ایشان است که حاضر نشدند در برابر دشمنان اسلام سر خم کنند.

وی با بیان "سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهدای ما درس‌آموخته مکتب امام حسین(ع) هستند"، افزود: سید حسن نصرالله چنین نقل می‌کند، حاج قاسم سلیمانی شخصیتی بود که با شجاعت در میدان عمل حضور می‌یافت و به دهان مرگ وارد می‌شد.

رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران حاج قاسم سلیمانی را مدیری جهادی و میدانی دانست و تصریح کرد: دبیرکل حزب‌الله لبنان می‌گوید "ما با حاج قاسم سلیمانی در همه امور هم‌نظر بودیم اما در یک موضوع اختلاف نظر داشتیم و آن اختلاف نظر بر این بود که ما اعلام می‌کردیم «شما فرمانده سپاه قدس هستید و حوزه کاری شما در سوریه، یمن، عراق و... است و می‌توانید از تهران امور را اداره کنید»، اما ایشان در هر درگیری‌ای که وجود داشت در منطقه حضور پیدا می‌کردند.

وی اضافه کرد: سید حسن نصرالله در جایی دیگر در خصوص شخصیت حاج قاسم سلیمانی نقل می‌کند که حاج قاسم در برابر خواب، درد و... بسیار مقاوم بودند و در همه حال در میدان عمل حضور پیدا می‌کردند و در زمانی که داعش با پشتیبانی فراوان با استراتژی ایجاد وحشت به بغداد حمله کرد حتی یک نفر در موصل در برابر آنها مقاومت نمی‌کرد.

امیر پوردستان گفت: موصل یک شهر نظامی است که چندین پادگان نظامی را در دل خود جای داده است اما در زمان حمله داعش یک فشنگ علیه داعش شلیک نمی‌شد و داعش بیش از یک‌هزار و 800 جوان را قتل‌عام کرده پایگاه اسپایکر را به تسخیر خود در آورد.

وی افزود: داعش با ایجاد رعب و وحشت در دو محور، عملیات خود را آغاز کرد؛ یک محور به‌سمت عراق و محور دیگر به‌سمت سامرا، ازاین‌رو آیت‌الله سیستانی فرمان جهاد داده بودند و مردم پای کار آمدند اما این افراد آموزش خاص نظامی فرا نگرفته بودند و در این حال داعش به شمال عراق رسید و نوری مالکی با احساس خطر با نماینده سفارت آمریکا تماس گرفت و درخواست کمک کرد اما آنان در پاسخ وی گفتند "طی 6 ماه آینده پاسخ درخواست شما را خواهیم داد".

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نوری مالکی پس از ناامید شدن از کمک آمریکایی‌ها، با سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تماس می‌گیرد و این سرباز مطیع ولایت در پاسخ نوری مالکی مطرح می‌کند "باید از فرمانده خود دستور بگیرم" و پس از تماس با بیت مقام معظم رهبری، معظم‌له دستور می‌دهند "سریعاً در منطقه حضور پیدا کنید!".

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی پس از کسب تکلیف از مقام معظم رهبری با تعدادی از فرماندهان سپاه قدس سریعاً در بغداد حضور پیدا کرد و در گام نخست نیروهای داوطلب مردمی و تعداد نیروی ارتش باقی‌مانده عراق را  ساماندهی کرد و اجازه ورود داعش به شهر را نداد، پس از آن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی سریعاً خود را به سامرا رساند و با تشکیل دژ دفاعی با کمک نیروهای داوطلب مردمی اجازه پیشروی به نیروهای داعش را نداد.

وی با بیان اینکه حاج قاسم 20 سال با حزب‌الله لبنان همکاری داشتند، تصریح کرد: با وجود شرایطی ناامن، این شهید والامقام نزد سید حسن نصرالله می‌رود و از دبیرکل حزب‌الله درخواست 120 فرمانده جهادی می‌کند و در کمترین زمان ممکن در طول چند ساعت بیش از 50 فرمانده جهادی خود را به فرودگاه می‌رسانند و او به عراق بازمی‌گردد تا با آموزش نیروهای داوطلب این فرماندهان آنان را هدایت کند.

منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار