کد خبر: ۸۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
هرمزگان مقصد چهاردهمین سفر استانی رئیس دولت سیزدهم بود. بازدید از پروژه‌های استان، دیدار با اقشار مختلف مردم، نخبگان، جانبازان، خانواده شهدا و ایثارگران، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری از مهم‌ترین برنامه‌های سفر دو روزه سید ابراهیم رئیسی به استان هرمزگان بود.
سفرنامه هرمزگان رئیس دولت سیزدهم/از تلاش برای محرومیت‌زدایی تا ممنوعیت صید ترال
 

به گزارش آرانیوز، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه مجریه در چهاردهمین سفر استانی خود صبح پنجشنبه ۲۳ دی وارد فرودگاه بندرعباس شد و در بدو ورود از سوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان، مهدی دوستی استاندار و مسئولین استانی مورد استقبال قرار گرفت. غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور، سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، احمد وحیدی وزیر کشور، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، رئیس دولت سیزدهم را در این سفر همراهی کردند.

تعدادی دیگر از وزرا از جمله علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، جواد اوجی وزیر نفت، سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی و سید رضا فاطمی‌امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان این سفر با حضور در استان هرمزگان در جریان مشکلات مرتبط با حوزه وزارت خود قرار گرفتند.

رئیسی در بدو ورود به استان هرمزگان در فرودگاه بندرعباس درباره اهداف و برنامه‌های این سفر با اشاره به اینکه پیش از انجام سفر، هیات‌هایی به استان اعزام شده و با کمک نماینده ولی فقیه، استاندار و فعالان اقتصادی، سیاسی و اجتماعی نیازهای هرمزگان شناسایی شده است، گفت: در پرتو امنیت موجود در هرمزگان می‌توان هر نوع سرمایه‌گذاری در استان را تضمین کرد و با اتکا بر این سرمایه‌گذاری‌ها بر توسعه هرمزگان همت گماشت. دولت سیزدهم برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای توسعه هرمزگان در عرصه‌های مختلف انجام داده تا بتواند در این زمینه گام‌های موثری بردارد و مردم و فعالان اقتصادی احساس کنند که در این جهت گام‌های موثری برداشته می‌شود.

رئیس دولت سیزدهم در روز اول این سفر به عنوان اولین برنامه خود به منطقه سیل‌زده هشتبندی شهرستان میناب رفت و در جمع مردم این منطقه با اشاره به مطالبات مردم در زمینه تغییر در تقسیمات کشوری و ایجاد جاده، اظهار کرد: از صبر، تلاش و روحیه انقلابی شما تشکر می‌کنم و اطمینان می‌دهم که دولت سیزدهم تمام تلاش خود را برای پیگیری مطالبات شما به کار خواهد گرفت.

پس از آن رئیسی از منطقه زلزله‌زده گیشان غربی بازدید و از نزدیک با مردم این منطقه گفت‌وگو کرد. وی با تشکر از اقدامات استاندار هرمزگان و بنیاد مسکن نسبت به رسیدگی به مشکلات مردم زلزله‌زده منطقه، به اقدامات عمرانی صورت گرفته اشاره کرد و افزود: نیاز به بودجه بیشتری برای حل مشکلات در این منطقه است که در جلسه شورای اداری استان در این خصوص تصمیم‌گیری خواهد شد.

رئیس قوه مجریه سپس از مرکز کنترل ترافیک ‌و جستجو و نجات دریایی مجتمع بندری شهید رجایی و اتاق مدیریت و مانیتورینگ این مجموعه بازدید کرد. بازدید از طرح‌های توسعه‌ای، زیرساخت‌های گمرکی و اموال تملیکی از دیگر برنامه‌های حضور رئیسی در این مجتمع بود. وی همچنین در جریان روند تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در این مجتمع بندری قرار گرفت.

دیدار با قشرهای مختلف مردم هرمزگان برنامه دیگر رئیس دولت سیزدهم در این سفر بود که رئیسی در این دیدار با اشاره به اهمیت سواحل مکران، گفت: در هیأت دولت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های این سواحل را مطرح کردیم و ساز و کاری برای آن تصویب شد تا در سطح ملی و با همکاری وزارتخانه‌ها بتوانیم از این سرمایه به نحو کامل استفاده کنیم.

وی همچنین درباره کمبود پزشک، کادر درمان و مراکز درمانی در هرمزگان، تاکید کرد: این موضوع در شورای اداری استان پیگیری می‌شود و عدالت ایجاب می‌کند پزشک در دسترس همه مردم ایران باشد زیرا اصلاً قابل قبول نیست که یک بیمار به دلیل نبود پزشک از بین برود.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: در سال ۱۳۹۷ فقر و بیکاری در هرمزگان در کشور سوم بود اما امروز به رتبه اول فقر و بیکاری رسیده‌ایم که نیاز است استان هرمزگان دیده شود چرا که با وجود ظرفیت‌های عظیم، این جایگاه شایسته نیست.

رئیس قوه مجریه عصر پنج‌شنبه در ادامه برنامه‌های سفر به هرمزگان در جمع نمازگزاران مسجد شهرک امام علی (ع) حاضر شد و در این جمع با تاکید بر ضرورت حفظ هوشیاری نسبت به مسائل منطقه تصریح کرد: در حال حاضر در منطقه جنگی نداریم، اما این بیداری و هوشیاری، رصد کردن و زیر نظر داشتن اوضاع از ضرورت‌های این منطقه است. امروز بحمدالله در منطقه آرامش داریم اما در عین حال باید اوضاع را زیر نظر داشت و رصد کرد و همواره هوشیار بود.

در پایان روز اول این سفر جلسه شورای اداری استان هرمزگان با حضور رئیس قوه مجریه، ‌وزرا و معاونان، نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

در این جلسه مهدی دوستی استاندار هرمزگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، محمد آشوری، منصور آرامی، احمد مرادی و احمد جباری نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی به بیان مشکلات و چالش‌های استان هرمزگان پرداختند و درخواست‌های خود را برای پیشرفت استان در حضور رئیس دولت سیزدهم مطرح کردند.

منبع: ایسنا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار