کد خبر: ۸۰۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
وزیر راه و شهرسازی و وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین مدیرعامل بانک مسکن هشتاد و سومین سالروز تاسیس بانک مسکن را به کارکنان و مدیران این بانک تبریک گفتند.

هشتاد و سه سال تاریخ سازی در عرصه بانکداری کشور/ بانک مسکن خانه امید مردم

به گزارش آرانیوز به نقل از روابط عمومی بانک مسکن «محمود شایان» مدیرعامل بانک مسکن، طی پیامی به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تاسیس بانک مسکن اهتمام و تلاش ویژه جهت رونق دهی بازار مسکن و خانه‌دار شدن مردم را به عنوان عالی‌ترین اهداف این بانک دانست و عنوان کرد: با توجه به ابزاری که بانک مسکن برای تحقق این هدف راهبردی دراختیار دارد تلاش کرده‌ایم به گونه‌ای در حوزه تامین مسکن سیاستگذاری کنیم و دغدغه بزرگ این حوزه یعنی تامین مالی را انجام دهیم که با همه چالش‌های بخش مسکن هموطنان بیشتری به خانه‌دار شدن امیدوار شوند.

در پیام مدیرعامل بانک مسکن آمده است:

بانک مسکن همواره به عنوان یک بانک پیشرو که در حوزه تخصصی مسکن فعالیت چشمگیر و موثری در عین دغدغه‌مندی دارد، حرکت کرده است. همین موضوع وظیفه سنگینی را نیز بر دوش خانواده بانک مسکن قرار داده است. نگاهی به رونق‌بخشی فعالیت بانک در حوزه بازار مسکن موید آن است که بانک بویژه در چالش‌هایی که ایجاد شده است فعالیت موثر و در خور توجهی از خود به جای گذاشته است که همین امر وظیفه خانواده بانک مسکن را برای آینده سنگین‌تر می‌کند.

با اهتمام دولت سیزدهم به امر خانه‌دار شدن مردم و در جهت جهش تولید در طرح نهضت ملی مسکن، رسالت بانک نیز افزون‌تر از گذشته شده است. خوشبختانه دولت طی همین طرح در توسعه تولید مسکن تنها بر روی امر انبوه سازی مسکن متمرکز نشده و در حوزه تسهیلات و دیگر زمینه‌های بازار مسکن نیز دیدی روشن و رو به جلو داشته است.

بر همین اساس یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های خدماتی و تسهیلاتی بانک مسکن، تامین منابع پرداخت به موقع تسهیلات تولید مسکن است که خوشبختانه این بانک مقدم‌تر از دیگر بانک‌ها در این حیطه عمل کرده و با هر طرحی که در سال گذشته ارائه کرد اهتمام ویژه‌ای بخرج داد که کیفیت خدمات بانکی خود را افزایش دهد که همین امر سبب ایجاد رضایت‌مندی بیشتری در مشتریان بانک مسکن می‌شود و در زمینه جذب مشتریان جدید نیز موفقیت‌هایی در این حوزه کسب شده است.

بانک مسکن همچنین یکی از بانک‌های تخصصی و توسعه‌ای کشور است که در راستای سیاست‌های دولت و بانک مرکزی قدم برداشته و به طور ویژه خود را در راستای طرح‌های ملی از جمله طرح ملی مسکن تجهیز کرده و خانواده بانک مسکن آماده اجرای سیاست‌های محوله به این بانک است.

در پایان امید دارم با یاری خداوند متعال و هم‌افزایی و تلاش جمعی همکاران، شاهد اعتلا و پیشرفت روز افزون بانک مسکن باشیم.

همچنین «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی طی پیامی هشتاد و سومین سالگرد تاسیس بانک مسکن را تبرک گفت.

در متن پیام وزیر امور اقتصادی و دارایی آمده است:

هدف غایی و وجودی بانک مسکن از ابتدای تاسیس تا به امروز تامین مالی عرضه و ساخت مسکن و خانه دار شدن مردم و همچنین توسعه تامین مالی مورد نیاز این حوزه برای ایجاد سرپناه برای خانوارها بوده است و این مسئله در دوره جدید خدمت‌رسانی دولت به ملت خطیرتر از گذشته نیز شده است چون میزان رشد قیمت مسکن و کاهش قدرت خرید مسکن به سطوح بسیار نامطلوبی رسیده و سهم تامین مالی بانک در ساخت و خرید مسکن نیز وضع بهتری ندارد.

امروز ریاست محترم جمهوری ماموریتی را بر دوش دستگاه‌های اقتصادی به ویژه بانک‌ها گذاشته که اجرای صحیح آن می‌تواند منجر به تحولی عظیم در حوزه مسکن مردم باشد. این ماموریت مهم ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در طول ۴ سال پیش روست و نقش بانک مسکن به عنوان یکی از بانک‌های عامل در این زمینه حیاتی خواهد بود. چراکه بانک مسکن، به عنوان یک بانک توسعه‌ای تخصصی در حوزه مسکن و توسعه شهری، با پشتیبانی از اجرای اهداف کلان دولت در توسعه کمی و کیفی بخش مسکن و رونق آن، نقش موثری در توانمندسازی مالی فاقدین مسکن، تامین مالی، اجرای برنامه‌های مالی بانکی طرح‌های توسعه‌ای دولت در حوزه مسکن و توسعه شهری و بازآفرینی شهری ایفا می‌کند.

امروز بانک مسکن در حالی هشتاد و سومین سالگرد حیات سازنده و رو به رشد خود را طی می‌کند که تسهیل فرآیند تامین مالی حوزه مسکن و توسعه شهری و اعطای تسهیلات جهت تامین مسکن کلیه خانوارهای نیازمند مسکن و ارایه خدمات مالی، بانکی و مشاوره‌ای به فعالان این حوزه، در برنامه‌های پیش رو می‌بایست به عنوان یکی از مهمترین اهداف و برنامه‌ها در دستور کار این مجموعه قرار بگیرد.

در این میان بر کسی پوشیده نیست که بانک مسکن به عنوان یک بانک تخصصی باید برای تقویت تامین مالی خود نیازمند حمایت‌هایی نیز از سوی دستگاه‌های مرتبط هست و بدون شک مجلس و دولت نیز بر وظایف ویژه این بانک به خصوص در سال‌های آتی واقف هستند و راهکارهای لازم جهت تقویت منابع مالی بانک مسکن را مورد توجه و بررسی قرار خواهند داد. تاسیس صندوق‌هایی که در طرح نهضت ملی مسکن پیش بینی شده است و می‌تواند علاوه بر اینکه فشار تامین مالی را از منابع داخلی بانک مسکن کم کند، به توسعه فعالیت‌های این مجموعه نیز کمک بسزایی داشته باشد.

هر چند در طول سال‌های گذشته شرایط به وجود آمده از مسئله بیماری کرونا گرفته تا تحمیل تحریم‌های ظالمانه علیه ملت و کشور عزیزمان موجب شده تا مسیر دست‌یابی به قله‌های پیشرفت با پستی و بلندی‌های مختلفی مواجه شود، اما بر این باورم که با همت والای مدیران، معاونین و کارکنان خدوم بانک مسکن، می‌توان همانند یک موتور پیشران به تحقق برنامه‌های دولت در نهضت ملی مسکن سرعت بیشتری بخشید.

در پایان ضمن عرض تبریک به مناسبت هشتاد و سومین سالگرد تاسیس بانک مسکن، به همه همکاران خودم در این مجموعه پویا و تخصصی خدا قوت و خسته نباشید می‌گویم.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی با صدور پیامی سالروز تاسیس بانک مسکن را به تمامی کارکنان خدوم این بانک تبریک گفت.

در متن پیام وزیر راه و شهرسازی آمده است:

فرا رسیدن بیست و پنجم دی‌ماه سالروز تاسیس بانک مسکن را به تمامی کارمندان خدوم و زحمتکش این بانک بزرگ تبریک می‌گویم.

بی‌شک امروز بانک مسکن در حساس‌ترین برهه خدمتگزاری خود قرار گرفته و کارمندان و مدیران این بانک پرسابقه با کار جهادی در جهت تسهیل امور مردم در امر نهضت ملی مسکن می‌توانند نام خود را در تاریخ بانکداری ایران به نیکی ماندگار کنند.

از خداوند متعال برای همه عزیزان آرزوی موفقیت، سربلندی و توفیق خدمت به مردم شریف ایران را خواستارم.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار