کد خبر: ۸۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
معاون اقتصادی رئیس‌جمهور بر ضرورت تعامل و همکاری مجالس ایران و نیکاراگوئه در راستای قانون‌گذاری و تسهیل شرایط در مسیر توسعه همکاری‌ها و روابط دو‌ کشور تأکید کرد.

به گزارش آرانیوز، محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس‌جمهور روز سه‌شنبه به‌وقت محلی در دیدار گوستاوو پورراس کورتس رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه، گفت: تاریخ انقلاب و مبارزه با امپریالیسم و استعمار در ایران و نیکاراگوئه شباهت‌ها و قرابت زیادی نسبت به هم دارد. 

وی با ابراز "در این شرایط که دشمنان همه توان خود را علیه ملت‌های مقاوم به‌کار بسته‌اند، باید کنار هم و پشتیبان یکدیگر باشیم"، گفت: دشمنان ملت‌های مقاوم باید بدانند که ما همواره کنار هم هستیم و آنها نمی‌توانند با توطئه و تحریم به اهداف خود دست پیدا کنند.

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با محکوم کردن اقدامات و تحریم‌های آمریکا علیه دولت و ملت نیکاراگوئه، خاطرنشان کرد: امروز دوران زورگویی، تحریم و جنگ در جهان به پایان رسیده است و باید در مجامع بین‌المللی علیه این توطئه و زورگویی آنان ایستادگی کنیم.

رضایی ادامه داد: مطمئناً صلح و پیشرفت منهای قدرت‌طلبی و زیاده‌خواهی آمریکا برای جهانیان عادلانه‌تر و در دسترس‌تر خواهد بود.

وی همچنین ضمن ابلاغ پیام تبریک رئیس مجلس ایران به رئیس مجلس نیکاراگوئه به‌خاطر انتخاب مجدد وی در این سمت، بر تلاش مسئولان ایران و نیکاراگوئه در راستای توسعه روابط اقتصادی، تجاری در حوزه‌های مختلف از جمله همکاری‌ها در بخش نفت، انرژی و معادن تأکید کرد.

محسن رضایی , دولت سیزدهم ,

گوستاوو پورراس کورتس رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه نیز در این دیدار با تقدیر از حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور کشورمان در مراسم تحلیف دانیل اورتگا، و تجلیل از روحیه انقلابی و مقاوم دولت و ملت ایران، اظهار داشت: نقطه قوت و مشترک ملت‌های انقلابی شناخت درست دشمن و جدیت برای مقابله با زیاده‌خواهی آنان است.

رئیس مجلس ملی نیکاراگوئه با تصریح بر "برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران ارزش قائلیم و به آن افتخار می‌کنیم"، گفت: دوستی و مودت میان دو دولت و دو‌ ملت ایران و نیکاراگوئه و ایستادگی آنها در برابر توطئه امپریالیسم آمریکا و زورگویان جهان بسیار حائز اهمیت است.

وی تأکید کرد: مجلس نیکاراگوئه مانند تمام ارکان این کشور از توسعه مناسبات و همکاری‌های همه‌جانبه با ایران استقبال و در مسیر گسترش بیش از پیش روابط دو کشور و دو ملت تلاش خواهد کرد.

** ایران آماده انتقال تجربیات و فناوری‌های خود در حوزه بهداشت و ‌درمان به نیکاراگوئه است

رضایی هم‌چنین روز سه‌شنبه به‌وقت محلی در دیدار با وزیر بهداشت و مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان تأمین اجتماعی نیکاراگوئه اعلام کرد که دولت جدید ایران مصمم به توسعه همکاری‌ها و روابط با کشورهای آمریکای لاتین به‌ویژه نیکاراگوئه است.

وی با انتقاد از توطئه‌گری، تحمیل و اعمال فشار آمریکا علیه دولت‌ها و ملت‌های مقاوم، گفت: در این شرایط باید ایران و نیکاراگوئه کنار یکدیگر باشند و متحد و قدرتمند علیه زیاده‌خواهی مستکبران ایستادگی کنند.

منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار