کد خبر: ۸۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
ساری- استاندار مازندران رفع معضل پسماند را اولویت اول استان ذکر کرد و گفت: در ایام پیک روزانه هفت هزار تن پسماند در استان جمع آوری می شود.

به گزارش آرانیوز:سید محمود حسینی با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند در استان اظهار داشت: تاکنون اقداماتی در زمینه پسماند انجام شد ولی نتوانست پاسخگوی نیازهای استان باشد.

وی با اظهار اینکه روزهای عادی سه هزار و ۵۰۰ تن پسماند در استان تولید می‌شود که در پیک جمعیتی به هفت هزار تن افزایش می‌یابد، گفت: به رغم تلاش‌های صورت گرفته، مسئله پسماند جزو معضلات زیست محیطی شده است ونگرانی های جدی در زمینه دریا، جنگل و سلامت مردم استان داریم.

وی گفت: خوشبختانه شهرداران مسئولانه وارد این حوزه شدند و همه اقشار و گروه‌ها پای کار آمدند و اکنون وضعیت ظاهری استان بهتر از قبل شده است.

استاندار مازندران یادآور شد: طی دو ماه گذشته با دو مجموعه قوی که در حوزه پسماند در حال فعالیت هستند، وارد مذاکره شدیم و وزیر کشور نیز مسئله پسماند را جزو اولویت‌های اول استان تعیین کرده‌اند و باید حل شود.

حسینی پور یادآور شد: زباله طلای سیاه محسوب می‌شود و در برخی از کشورها بخش اعظمی از بودجه از طریق زباله تأمین می‌شود و باید از طریق بازیافت زباله برای شهرداری‌ها درآمد پایداری ایجاد کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در چند شهر استان اقداماتی برای بازیافت زباله انجام شد، گفت: این اقدامات کافی نبوده است و باید با نظارت و همکاری مردم و مکلف کردن مسئولان، مسئله پسماند را حل کنیم.

وی با اظهار اینکه ساحل زیبای استان نیز مملو از زباله است، گفت: به سرعت و جدیت مسئله پسماند پیگری می‌شود تا ظرف یکسال آینده شرایط را از وضعیت بحران خارج کنیم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار