کد خبر: ۸۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۹
خرم‌آباد- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سهمیه پنج درصدی ایثارگران فاقد مسکن از واحدهای جهش ملی مسکن گفت: برای فرزندان شهید و جانبازان طرح های ویژه‌ای در حوزه اشتغال داریم.

به گزارش آرانیوز:سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی امروز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در لرستان در سخنانی با بیان اینکه طبق صف و عزم دولت آیت الله رئیسی که در سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری هم مورد تاکید قرار گرفت، بررسی موضوعات و مسائل از نزدیک به عنوان خادم خانواده شهدا و ایثارگران نهمین سفر استانی در دستور کار قرار گرفته است اظهار داشت: چند موضوع را در این سفرها دنبال می‌کنیم.

بررسی عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان‌ها

وی با اشاره به حضور معاونین و مدیران کل در این سفرهای استانی و پیگیری مسائلی که در استان قابل حل نبوده، افزود: در این راستا میز خدمت تشکیل می‌شود و به طور مستقیم عزیزان با مدیران ستادی و معاونین صحبت می‌کنند و مسائل حل و فصل می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه از طرفی نشستی با نمایندگان جامعه ایثارگری برای بیان مسائل جمعی آنها خواهیم داشت گفت: برنامه‌ها و اقداماتی که دولت برای ارائه خدمات به خانواده ایثارگران دارد را در این نشست اعلام می‌کنیم.

قاضی زاده هاشمی افزود: طبق قانون یک شورای عالی به نام شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور داریم که در هر استان با ریاست استاندار تشکیل جلسه می‌دهد، این شورا مسائل اداری را در سطح دستگاه‌ها دنبال می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه در کنار این، تقدیر از مقام خانواده شهدا را در استان به صورت نمونه خواهیم داشت گفت: همچنین دو موضوع مسائل انباشته و عمومی ایثارگران در استان و از عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران یک ارزیابی خواهیم داشت.

نرخ بالای بیکاری جامعه ایثارگری لرستان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه یکی از استان‌های پیشتاز انقلاب که بیشترین رزمنده، شهید و ایثارگر را در کشور به ساحت انقلاب اسلامی هدیه کرده، لرستان است بیان داشت: هم در عرصه دفاع مقدس خیلی پیشتاز و جلو دار بوده و هم متأسفانه بمباران‌های زیادی در این منطقه اتفاق افتاده که فردا به مناسبت سالگرد یکی از این بمباران‌ها در مدارس بروجرد، در یک همایش به همین مناسبت شرکت خواهیم کرد.

قاضی زاده هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه با وجود منابع آبی، زیرساخت‌های طبیعی و… در لرستان، نرخ بیکاری این استان از میانگین کشور بالاتر است عنوان کرد: طبیعتاً حوزه ایثارگری هم متأثر از وضعیت کلی است، همان طور که نرخ بیکاری در کل جمعیت بالا است متأسفانه نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری استان هم نسبت به بقیه کشور بالاتر است.

وی تاکید کرد: بعضی خدمات را می‌توانیم به صورت خاص دنبال کنیم، بعضی امور مانند ایجاد اشتغال یک عزم عمومی را می‌طلبد تا در کنار آن بتوانیم مسئله ایثارگران را هم سر و سامان بدهیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: طبق قانون، ظرفیت‌هایی برای استخدام دولتی داریم اما اصولاً استخدام‌های دولتی الان محدود است و پاسخ گوی نیاز تعداد زیاد ایثارگران بیکار کشور نیست.

سهمیه ۵ درصدی ایثارگران از واحدهای جهش ملی مسکن

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه با اینکه ۲۵ درصد از این ظرفیت را داریم و بر فرض اینکه تمامی عزیزان ایثارگر ما شرایط استخدام را داشته باشند، باز هم سالانه ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر استخدام دولت را بیشتر نخواهیم داشت، گفت: از این تعداد، هشت تا ۱۰ هزار نفر سهمیه ما می‌شود و این در حالیست که نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر طالب شغل داریم و خیلی از آنها تحصیلات، مدرک، شهر و… رشته مناسب را ندارند و باید در فرآیندهای غیر دولتی به فکر ایجاد اشتغال برایشان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت عزم خود را جزم کرده که دو مسئله را غیر از مسئله گرانی و تورم، سامان بدهد افزود: حوزه اشتغال و مسکن از جمله این دو موضوع بوده و در طرح جهش ملی مسکن یک سهمیه برای ایثارگران در نظر گرفته شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه حداقل پنج درصد از مسکن‌هایی که در هر استان ساخته می‌شود، در اختیار ایثارگران فاقد مسکن قرار داده می‌شود گفت: ۱۰ درصد اشتغال هر استان نیز در اختیار ایثارگران قرار خواهد گرفت.

۳۳ هزار فرزند شهید و جانباز ۷۰ درصد فاقد شغل هستند

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه امیدواریم با آغاز این برنامه‌ها در دولت جدید بتوانیم برای حوزه اشتغال خانواده‌های ایثارگران به نتیجه برسیم افزود: البته طرح ویژه ای برای فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد داریم تا مشکل اشتغال نیمی از این عزیزان را حل کنیم.

وی عنوان کرد: حدود ۳۳ هزار نفر فرزند جانباز ۷۰ درصد و شهدا داریم که فاقد شغل هستند، این عدد در لرستان ۸۵۰ نفر است که نیمی از این تعداد با سهمیه سازمان اداری و استخدامی کشور با برگزاری آزمون، جذب دستگاه‌های دولتی خواهند شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: در نیمه دوم باید به فکر روش‌های دیگر در حوزه اشتغال باشیم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار