کد خبر: ۸۰۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۵
رشت- استاندار گیلان بر لزوم ایجاد حلقه ارتباط بین دانشگاه، صنعت و تولید تأکید کرد و گفت: دانشجویان باید در حین و بعد از تحصیل به صنعت وصل شوند.

به گزارش آرانیوز:اسدالله عباسی پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم افتتاح کارگاه و آزمایشگاه دانشکده فنی و حرفه‌ای، اظهار کرد: در کنار جذب دانشجو باید بازار رشد و تعالی دانشجو مورد توجه قرار گیرد و در غیر این صورت نتوانسته‌ایم به رسالت و مأموریت جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: دانشگاه علاوه بر دانش افزایی دانشجویان باید به صورت مهارتی و عملی نیز نقش آفرین بوده و در افزایش کیفیت تولید و بهره وری صنعت تأثیرگذار باشد.

عباسی با بیان اینکه رشته‌های دانشگاه‌ها بر اساس شرایط منطقه‌ای و آمایش سرزمینی و همچنین نیاز سنجی، تأسیس شده است، ادامه داد: باید با ایجاد حلقه ارتباط بین دانشگاه، صنعت و تولید، دانشجویان به صنعت وصل شوند تا در کنار دانش اندوزی در بخش‌های کشاورزی، صنعت و اقتصاد دریا محور مورد استفاده قرار گیرند.

استاندار گیلان تاکید کرد: باید علاوه بر در اختیار قرار دادن تسهیلات اشتغالزایی به دانشجویان فارغ التحصیل با انجام مشاوره‌های لازم، در بکارگیری آنها در واحدهای تولیدی برنامه ریزی شود.

عباسی اضافه کرد: ارتباط دانشگاه با اقتصاد دانش بنیان به ویژه در بخش‌های مهارتی از برنامه‌های در دستور کار دولت سیزدهم است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار