کد خبر: ۸۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۸
کرمانشاه- آتش سوزی بخاری مدرسه موسی بن جعفر (ع) روستای کرم بست بر اثر بی‌احتیاطی یکی از دانش‌ آموزان این مدرسه حواشی رسانه‌ای به دنبال داشت.

به گزارش آرانیوز:رؤیا متکیائی: استان کرمانشاه با مرکزیت کلانشهر کرمانشاه جمعیتی در حدود ۲ میلیون نفر دارد که بر اساس آخرین تغییرات در سال ۱۳۹۰ این استان از ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۱ بخش و ۸۴ دهستان تشکیل شده است.

براساس آمار آموزش و پرورش استان کرمانشاه، این استان چهار هزار و ۴۶۶ مدرسه و ۱۷ هزار و ۵۵۲ کلاس درس و ۳۹۲ هزار ۴۴۹ دانش‌آموز دارد که تعداد دانش‌آموزان دختر ۱۸۳ هزار و ۵۳۳ دانش‌آموز و تعداد دانش‌آموزان پسر ۲۰۸ هزار و ۹۱۶ دانش‌آموز است.

اخیراً وقوع یک حادثه آتش‌سوزی کوچک در مدرسه موسی بن جعفر (ع) روستای کرم بست از توابع استان کرمانشاه و در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شهر کرمانشاه باعث شد که بار دیگر مسئولان آموزش و پرورش استان کرمانشاه روند رسیدگی به مدارس روستایی را سرعت دهند و در ۱۷۰ مدرسه از مدارس یک کلاسه و روستایی استان کرمانشاه که هنوز سیستم گرمایشی آنها نفتی است سیستم گرمایشی استاندارد و مناسب را فراهم کنند.

خبر آتش سوزی در مدرسه موسی بن جعفر (ع) روستای کرم بست که منتشر شد به سرعت فضای مجازی پر از اخبار ضد و نقیض در خصوص این آتش سوزی شد.

رسانه معاند بی. بی. سی فارسی که منتظر این چنین فرصت‌هایی است به سرعت وارد جریان شده و خبرسازی‌های کذب خود را آغاز می‌کند و عکس‌هایی را با عناوین کلاس‌های سوخته مدرسه روستای کرم بست منتشر می‌کند.

همه چیز در مورد آتش سوزی بخاری یک مدرسه

خبرنگار مهر با هدف شفافیت در این حادثه در گفتگو با علی مرادی یکی از دانش‌آموزان مدرسه موسی بن جعفر (ع) روستای کرم‌بست واقعیت ماجرا را پیگیر شد، که به گفته این دانش آموز، بخاری یکی از کلاس‌های این مدرسه با بی‌احتیاطی یکی از دانش‌آموزان در افزایش درجه بخاری نفتی سبب ایجاد حریق در بخاری و دودگرفتگی کلاس درس شد.

وی ادامه داد: در زنگ تفریح بودیم که ناگهان دود همه کلاس را گرفت.

این دانش آموز خاطرنشان کرد: فقط یکی از کلاس‌ها دچار حادثه شد که طی آن به کسی آسیب نرسید و دانش‌آموزان از روز بعد آتش سوزی بدون هیچ مشکلی سر کلاس حاضر شدند.

کلاس درس مدرسه روستای کرم‌بست فقط دچار دود گرفتگی شد

مجید یزدان‌پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۲ روز پیش بخاری یکی از کلاس‌های دبستان موسی بن جعفر (ع) روستای کرم بست بخش بیلوار دچار حریق شد اظهار کرد: مدرسه به سیستم گرمایش شوفاژ مجهز بوده و در انتظار تکمیل عملیات گازرسانی در منطقه است و متأسفانه تا پایان عملیات گازرسانی مجبوریم از بخاری نفتی استفاده کنیم.

همه چیز در مورد آتش سوزی بخاری یک مدرسه

وی ادامه داد: در آتش‌سوزی بخاری کلاس درس روستای کرم‌بست خوشبختانه هیچ آسیبی به دانش‌آموزان و معلمان این مدرسه نرسیده است و پس از این اتفاق تا تکمیل عملیات گازرسانی و روشن شدن شوفاژ، در این مدرسه از بخاری برقی استفاده خواهد شد.

مجید یزدان‌پناه بیان کرد: در واقعیت حادثه، یکی از دانش‌آموزان در زنگ تفریح نفت بخاری کلاس را زیاد می‌کند و با توجه به ازدیاد نفت ریخته شده در مخزن، بخاری شعله‌ور می‌شود و دود کلاس را می‌پوشاند که با اقدام یکی از معلمان و بستن شیر بخاری از سرایت آتش به نقاط دیگر جلوگیری می‌شود.

کلاس‌های درس مدرسه روستای کرم بست فعال است

وی گفت: قسمت‌های دود گرفته کلاس درس رنگ آمیزی شده است و این مدرسه پنج کلاسه با ۲۵ دانش‌آموز در حال حاضر بدون هیچ مشکلی کلاس‌های درسش فعال است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به مجهز بودن کلاس درس این مدرسه روستایی به سیستم گرمایشی استاندارد، تصریح کرد: این مدرسه مجهز به سیستم گرمایشی پکیج است و حتی رادیاتورهای آن نیز نصب شده‌اند، اما به دلیل تکمیل نشدن عملیات گازرسانی به روستا و نداشتن گاز امکان استفاده از آن، عملاً ممکن نیست و به محض تکمیل عملیات گازرسانی از سوی شرکت گاز، سیستم گرمایشی این مدرسه با سرعت به پکیج تغییر پیدا خواهد کرد.

همه چیز در مورد آتش سوزی بخاری یک مدرسه

پزدان پناه خاطر نشان کرد: معاونین اداره کل آموزش و پرورش، مدیر ناحیه ۳ آموزش و پرورش شهرستان کرمانشاه و اکیپ بازرسی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه پس از اطلاع از وقوع حادثه از مدرسه بازدید کرده و با پیگیری‌های انجام شده مشکل گاز رسانی به مدرسه به زودی رفع خواهد شد.

مدارس کرمانشاه تا پایان سال به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند

مرزبان نظری مدیر کل نوسازی مدارس کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مدرسه روستای کرم‌بست در سال ۹۹ مجهز به سیستم گرمایشی شده و رادیاتورهای لازم هم نصب شده است ولی به علت حجم بالای کار شرکت گاز، گازرسانی به این مدرسه وارد شبکه نشده که با قول همکاری شرکت گاز به زودی این مشکل رفع خواهد شد.

مرزبان نظری گفت: با بی احتیاطی یک دانش‌آموز در زمان زنگ تفریح در کلاس و افزایش درجه بخاری و جاری شدن نفت، بخاری دچار آتش و کلاس دچار دودگرفتگی شده است که خوشبختانه دانش‌آموزان در کلاس حضور نداشتند و کسی آسیب ندیده است.

همه چیز در مورد آتش سوزی بخاری یک مدرسه

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه بیش از چهار هزار مدرسه به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده‌اند و تنها ۱۷۰ مدرسه با ۲۲۰ کلاس باقی مانده که کار نصب سیستم گرمایشی آن در حال انجام است و تا پایان سال ۲۲۰ کلاس باقی مانده هم به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز می‌شوند.

اعتبار ۸۰ میلیارد تومانی برای تجهیز مدارس کرمانشاه به سیستم گرمایشی استاندارد

نظری با اشاره به اقدامات مناسب اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه در تجهیز و نوسازی سیستم گرمایشی مدارس استان کرمانشاه، گفت: بیش از ۱۷ هزار کلاس درس در استان کرمانشاه دارای سیستم گرمایشی مناسب هستند و فقط ۱۷۰ مدرسه یک کلاسه باقی مانده که به زودی با همکاری شرکت گاز و شرکت برق مشکلات برق‌رسانی و گازرسانی به این مدارس تا پایان سال‌جاری رفع خواهد شد و سال آینده در کرمانشاه همه مدارس سیستم گرمایشی مناسب و استاندارد خواهند داشت.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: طی پنج سال گذشته در استان کرمانشاه یک هزار و ۹۵۰ مدرسه با ۶ هزار و ۷۰۰ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شده‌اند

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار