کد خبر: ۸۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸
سنندج- بیست و ششمین طرح جامع پدافند غیرعامل کشور با هدف ارتقای پیش‌بینی، پیشگیری و مصون‌سازی استان ها از مخاطرات در استان کردستان رونمایی شد.

به گزارش آرانیوز:معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور روز چهارشنبه در ستاد پدافند غیرعامل استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: تاکنون در ۲۵ استان کشور طرح جامع پدافند غیرعامل به عنوان نقشه راه استان‌ها رونمایی شده است و امروز بیست و ششمین طرح در استان کردستان رونمایی می‌شود.

سردار رسول رحیمی افزود: بر اساس این طرح همه برنامه‌ها در حوزه پیش بینی، پیشگیری و مصون سازی در قالب این طرح جامع اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بازدارندگی دفاعی، تسهیل مدیریت بحران، استمرار خدمات و کاهش آسیب‌پذیری از مهمترین اهداف تدوین این طرح‌های جامع برای استان هاست.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: وظیفه اصلی پدافند غیرعامل حفظ سرمایه‌های سایبری، زیرساختی و انسانی است لذا در حوزه زیرساخت‌ها باید پدافند غیرعامل از صفر اعمال شود.

سردار رحیمی در ادامه سخنان خود به وضعیت شیوع اُمیکرون در سطح جهان اشاره کرد و گفت: به زودی شاهد سرایت این سویه در کشور خواهیم بود و باید خودمان را برای مقابله با آن آماده کنیم.

وی افزود: نتایج طرح شهید سلیمانی در مبارزه با کرونا بسیار رضایت بخش بوده و باید برای ریشه کنی این بیماری در جامعه و مصون سازی عمومی این طرح را با جدیت هرچه بیشتر ادامه دهیم و از همه ظرفیت‌های استانی و ملی بهره بگیریم.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: برای مقابله با شیوع ویروس کرونا می‌توانیم با استفاده از ظرفیت‌های بسیج، ارتش، هلال احمر و گروه‌های جهادی به صورت ویژه مناطق روستایی را در کشور و از جمله استان کردستان مدنظر قرار دهیم و طرح واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی را برای روستاها اجرایی کنیم.

سردار رحیمی در ادامه سخنان خود به وضعیت جغرافیایی استان کردستان مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی در خصوص این استان اشاره کرد و گفت: اولویت تهدیدات در استان کردستان در سه حوزه نظامی، تروریستی سایبری و خرابکاری است و در قالب طرح جامع پدافند غیر عامل این استان برای آنها برنامه ریزی شده است.

وی همچنین به حوادث ناگوار جاده‌ای و انفجار چند تانکر سوخت طی سه سال اخیر اشاره کرد و گفت: رفع این آسیب‌ها و تهدیدهای جانی برای مردم کردستان نیز باید در اولویت دستگاه‌های خدمت رسان باشد و ستاد پدافند غیرعامل کشور در این راستا برای حمایت از مردم کردستان ورود می‌کند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار