کد خبر: ۸۰۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۵
سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: در حوزه اجرایی حجاب و عفاف تا کنون جدیتی وجود نداشت لذا اگر میخواهیم در این بحث به موفقیت دست یابیم، باید جدیت در اجرا داشته باشیم.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه در حوزه اجرا در بحث حجاب و عفاف، در گذشته جدیت وجود نداشت، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در بحث حجاب و عفاف به موفقیت دست یابیم، امروز باید رویه سابق اصلاح و همچنین جدیت در اجرا در دستور کار باشد.

وی با بیان اینکه دشمن در حال حاضر از بیرون مرزها در تلاش برای پیوند زدن همه مشکلات به یکدیگر در حوزه‌های مختلف است که باید مراقب باشیم و اقدامات لازم پیشگیرانه را در دستور کار قرار دهیم، افزود: ضرورت دارد تا در ادارات استان با مواردی که در بحث حجاب و عفاف کوتاهی می‌شود، برخورد لازم صورت گیرد.

مقابله با ناهنجاری‌ها

امام جمعه سمنان با بیان اینکه قشر مذهبی امروز باید بر جبهه‌های فرهنگی ایستادگی کرده و در مقابل ناهنجاری‌ها با اقدامات مطلوب ورود کنند، تاکید کرد: لازم است با اتخاذ راهکارهای مناسب، راه‌های ورود دشمنان در بحث تهاجم فرهنگی را ببندیم و با آن مقابله کنیم.

مطیعی با اشاره به اینکه بانوانی که نماد کامل حجاب و عفاف در استان هستند باید شناسایی و مورد تقدیر و تجلیل قرار گیرند، گفت: دانشگاه‌ها نیاز جامعه هستند اما باید پیوست فرهنگی داشته باشند.

باید یاریگر خانواده‌ها در مسائل دینی باشیم

استاندار سمنان نیز در سخنانی پیرامون ضرورت موفقیت در اجرای طرح‌ها با موضوع حجاب در استان، توضیح داد: تشکل‌ها و سمن‌های مردم نهاد ظرفیتی بسیار مطلوب برای ورود به بحث فرهنگ عمومی و دستیابی به نتیجه مطلوب در این حوزه است که باید مورد توجه قرار گیرد چرا که برای موفقیت در این امر، خود مردم باید پای کار باشند.

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه نیاز داریم تا در حوزه دینی با استفاده از مشاوران متخصص دینی، یاریگر خانواده‌ها در بحث مسائل دینی و اعتقادی باشیم، تاکید کرد: مدیریت فضای مجازی از دیگر مباحث مرتبط با صیانت از خانواده است که باید از طریق راهکارهای مناسب در دستور کار قرار گیرد لذا امروز در جامعه باید به صورت ویژه در بحث صیانت از خانواده در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان ورود کنیم.

وی با بیان اینکه در بحث تهاجم فرهنگی، حمله به اندیشه‌ها و فرهنگ مد نظر بوده و موقعیت جغرافیایی خاص ندارد، افزود: مسئله فرهنگ و اقتصاد دو مؤلفه مؤثر در بحث صیانت از خانواده بوده که مکمل یکدیگر هستند و باید توأمان مورد توجه قرار گیرند همچنین برجسته کردن مسائل دینی و اعتقادی، راهکار صیانت از خانواده در حوزه فرهنگی است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار