کد خبر: ۸۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
مشهد- دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اینکه هیچ دولتی به تنهایی نمی‌تواند معضلات اجتماعی از جمله مشکلات معتادان متجاهر را سامان دهد، ضرورت ورود خیرین به این حوزه را یادآور شد.

به گزارش آرانیوز:اسکندر مؤمنی در مراسم آغاز عملیات اجرایی اقامتگاه حسینیه حضرت علی اصغر (ع) واقع در اردوگاه تربیتی معتادان متجاهر حسن آباد از توابع شهرستان مشهد افزود: حوزه معتادان متجاهر تا حدی از بهره مندی کمک‌های خیرین مغفول مانده چرا که بسترهای آن آماده نبوده است.

وی گفت: با اینکه خیرین در حوزه مدرسه سازی ورود جدی و مؤثری داشته‌اند، اما به موازات آن در حوزه ساخت اقامتگاه برای معتادان متجاهر اقدامات زیادی انجام شده است در حالی که اگر یک فرد معتاد را بتوان نجات داد قادر به نجات چندین خانواده گرفتار در این بخش خواهیم بود.

مؤمنی افزود: ساخت یک اقامتگاه از سوی خیرین برای معتادان متجاهر که از بی سرپناهی نجات یابند باعث می‌شود دیگران نیز ترغیب به مشارکت در این اقدام خیرخواهانه شوند لذا ساخت اقامتگاه‌ها توسط خیرین و تشکل‌های مردم نهاد زمینه ساز جلب مشارکت عمومی برای سامان بخشیدن به پدیده اجتماعی معتادان متجاهر خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ساخت اقامتگاهی برای نگهداری از معتادان متجاهر اقدامی برای نجات انسان‌ها و برگرداندن آنان به زندگی درست در مسیر تعالی است به ویژه خیرین که از باب وظیفه اجتماعی و نگاه انسانی و اعتقادی خود وارد این مهم شده‌اند.

یعقوبعلی نظری افزود: هر زمان که مردم وارد موضوعی شدند و اقدامات، جنبه مردمی پیدا کرده است خیر و برکت زیادی به همراه داشته و ضمانت اجرایی آن نیز بیشتر بوده است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها