کد خبر: ۸۰۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲
اصفهان- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از صدور اخطار برای بیش از ۴۰ اداره و واحد صنعتی به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف گاز از ابتدای زمستان تاکنون خبر داد.

به گزارش آرانیوز:منصور شیشه فروش  با بیان اینکه ۲۴ تیم از شرکت گاز استان مصارف مختلف بخش‌های تجاری، اداری و صنایع را در همه شهرستان‌ها بررسی و الزامات الگوی مصرف را ابلاغ می‌کنند، اظهار داشت: بیش از ۴۰ اداره و واحد صنعتی از ابتدای زمستان تاکنون به دلیل رعایت نکردن الزامات الگوی مصرف انرژی اخطار گرفتند.

او با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های مصرف بهینه برق و گاز به همه دستگاه‌های استان اعلام شده است، خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم توسط شرکت‌های گاز و برق به مدیران انرژی دستگاه‌های اجرایی در تابستان امسال ارائه شد که بتوانند الزامات مصرف بهینه انرژی را در دستگاه‌ها اجرا کنند.

۶ درصد صرفه‌جویی با کاهش هر یک درجه دمای محیط

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: کاهش دستکم ۱۰ درصد مصرف گاز طبیعی در چهار ماهه پایانی سال نسبت به مشابه سال گذشته به همه ادارات، بخش‌های فرهنگی، کشاورزی و اصناف ابلاغ شده و لازم است همه این بخش‌ها و مصارف خانگی دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد را رعایت کنند.

شیشه فروش با بیان اینکه کاهش هر یک درجه‌ای دمای محیط به ۶ درصد صرفه‌جویی مصرف گاز می‌انجامد، گفت: طبق مصوبات قانون اصلاح الگوی مصرف شورای عالی انرژی کشور و نیز ماده ۱۷ قانون هوای پاک شرکت شهرهای صنعتی و همه صنایع ملزم به کاهش مصرف گاز، بهینه سازی مصرف موتورخانه‌ها و وسایل گرمایشی، نشت یابی مستمر در صنایع و کنترل سیستم‌های حفاظت از زنگ‌زدگی و خوردگی لوله‌ها هستند که این دستورالعمل به آنها ابلاغ شده است.

تعمیر موتورخانه‌های گاز مشترکان خانگی رایگان انجام می‌شود

او اضافه کرد: ادارات ملزم به رعایت الگوی مصرف هستند و یک ساعت پیش از شروع کار باید سیستم‌های گرمایشی را روشن و یک ساعت قبل از اتمام وقت اداری، آنها را خاموش کنند ضمن اینکه اشاعه الگوی مصرف بین کارمندان د ادارات و نیز رعایت کامل مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان با همکاری اداره راه و مسکن و شهرسازی ضروری است.

شیشه فروش با اشاره به وجود بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک خانگی گاز در اصفهان، گفت: مشترکان خانگی می‌توانند با مراجعه به سایت nigc.ir شرکت گاز از طرح رایگان بهینه سازی موتورخانه‌ها بهره‌مند شوند.

اجرای طرح مدرسه آماده در برابر حوادث در ۵ هزار واحد آموزشی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده سیستم گرمایش مدارس و واحدهای آموزشی استان ایمن و دستورالعمل ایمنی گرمایش به مدارس ابلاغ شده است و ناظران در نوسازی مدارس کنترل می‌کنند.

شیشه فروش با اشاره به وجود پنج هزار واحد آموزشی در استان اصفهان، افزود: طرح مدرسه آماده در برابر حوادث در واحدهای آموزشی تهیه شده که براساس آن هر مدیر مدرسه با تشکیل کمیته ایمنی به شناسایی مخاطرات احتمالی واحدهای آموزشی و رفع نواقص آن مکلف است.

قاتل خاموش ۲۲ قربانی گرفت

او با اشاره به وقوع ۳۰۰ حادثه ناشی از استفاده از وسایل غیر استاندارد گازسوز در استان از ابتدای سال تاکنون، اضافه کرد: ۲۲ نفر در این مدت بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن ناشی از وسایل گرما زا در استان جان خود را از دست دادند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار