کد خبر: ۸۰۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
فرمانده کل سپاه حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکا در عین‌الاسد را سیلی سخت دانست و گفت: این یک سیلی سخت از ایران عزیز به آمریکا بود که خود را امپراطور جهان می‌دانست.

به گزارش آرانیوز، سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه در آیین بزرگداشت شهدای عرفه که شامگاه یکشنبه در حسینیه فاطمه الزهرا سپاه تهران برگزار شد با اشاره به خصایص شخصیتی سرلشکر شهید احمد کاظمی گفت: احمد کاظمی مثل کوه آرام بود و هرگز از شوکت ظاهری دشمن نمی‌ترسید.

وی افزود: شهید کاظمی تا آخر ایستاد و هرگز لباس جهاد را از تن به در نکرد و همه همرزمانی که با او بودند نیز این گونه بودند که در برابر دشمن تمامقد ایستادند و مانع رسیدن آن‌ها به اهدافشان شدند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به توان نظامی ارتش رژیم بعث عراق گفت: مگر می‌شود با دست خالی دنیا را شکست داد؟ پس جز با قلب‌های مؤمن، باور، ایمان و جوانانی از خود گذشته نمی‌توان در برابر دشمن ایستاد.

سرلشکر سلامی با اشاره به عملیات‌های انجام شده در دوران دفاع مقدس ادامه داد: زمانی که به عملیات‌های طراحی شده از سوی رزمندگان نگاه می‌کنیم نبوغ، شجاعت، ابتکار و خلاقیت را در این طرح‌ها می‌بینیم که جز انسان‌های مؤمن، کسی نمی‌تواند چنین طرح‌هایی را پیاده کند. عبور از کارون با هیچ معیار انسانی قابل تعریف نیست اما رزمندگان ما با ایمان و اعتقاد راسخ وارد میدان شده‌اند و ناشدنی‌ها را اجرا کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به موفقیت‌های ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: موفقیت‌های ما در تحریم‌های همه‌جانبه و یک جنگ جهانی به دست آمده و کشور ما توانست سرافراز از این جنگ جهانی بیرون بیایید.

فرمانده کل سپاه گفت: احمد کاظمی در دفاع مقدس درخشید و هلال شخصیتش همانند قرص ماه کامل شد، مانند شهیدانی چون سپهبد شهید علی صیاد شیرازی، سپهبد قاسم سلیمانی، همت و خرازی و تمام کسانی که ایستادند و جهاد و مقاومت را به ما آموختند.

سرلشکر سلامی، شهید کاظمی فرمانده‌ای نمونه، با سبک مدیریتی و فرماندهی ویژه که از تعالیم اسلام فرا گرفته بود، بود. او همیشه سنگرنشین خط مقدم بود و هرگز از نیروهای خود جدا نمی‌شد و شجاعت و ایستادگی را به آن‌ها می‌آموخت. او ساده‌زیست بود و منتظر احترام نمی‌ماند. پس مشخص است که چنین فرمانده‌ای محبوب دل‌ها می‌شود و زمانی که رزمندگان و فرماندهان ما اینگونه باشند، هرگز جبهه ما آسیب نمی‌بیند و نفوذی حاصل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: دشمنان ما باخته‌اند و هیچ امیدی در آن‌ها دیده نمی‌شود و این اعجاز شهداست که دشمن را از قدرت تهی کرده است. شما امروز افسردگی و ناامیدی را در چهره مقامات دشمنان ما می‌بینید و در مقابل، پیروزی‌های ملت یمن را که در یک محاصره جهانی هستند، مشاهده می‌کنید.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه بدون جهاد نمی‌توان سعادتمند شد، گفت: نقشه دشمنان برای شکست انقلاب ما کامل بود و از تمام جهت‌ها به ملت، کشور و رهبری ما حمله کردند. آن‌ها کشور را از جهت اقتصادی تحریم کردند و یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی را علیه ملت ما به راه انداختند، اما توانستیم با رهبری داهیانه فرمانده کل قوا در حوزه‌های مختلف علمی، دفاعی، تحقیقاتی، رشد و پیشرفت کنیم.

سرلشکر سلامی گفت: اگر ما نمی‌ایستادیم، آن‌ها آبرو، شرف، کرامت، عزت ما را می‌گرفتند. آمریکا، رژیم صهیونیستی، برخی کشورهای اروپایی و رژیم‌های مرتجع منطقه هیچ فضیلتی ‏را نمی‌توانند در ملت ایران ببینند. آن‌ها با استفاده از فضای مجازی و رسانه‌ها تلاش کردند تا تردید را در دل جوانان ما ایجاد و آن‌ها را از نماز، حجاب و انقلاب گریزان کنند و نسبت به آینده انقلاب دچار تردید گردانند، تا آن‌ها را از انقلاب جدا ،کنند اما همه توطئه‌های آنان شکست خورد.

وی افزود: آن‌ها می‌خواستند میان ملت ما و مسلمانان فاصله بیاندازند، اما جاذبه انقلاب از مرزها عبور کرد و با تشکیل حزب‌الله، ابهت رژیم صهیونیستی در هم شکست و با مسلح کردن فلسطینیان توانست کمر اعتماد به نفس رژیم صهیونیستی را بکشند و در سوریه و عراق با تکفیر مبارزه کند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: ما امروز پیروز شده‌ایم و این را واقعیت‌های میدان می‌گوید. امروز شمشیرهای مسلمانان برای مقابله با دشمنان از میان کشیده شده و هیچ سرزمین امنی برای دشمنان وجود ندارد.

سرلشکر سلامی، ایران را الگوی بزرگ مقاومت در جهان دانست و گفت: همه این موفقیت‌ها شاهکار رهبری عظم‌الشأن ما حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای است.

وی با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی افزود: می‌دانیم که مشکلات وجود دارد اما این ما تنها نیستیم که مشکل داریم، دشمنان ما نیز همین گونه هستند. چهره آمریکا را مشاهده کنید. آن‌ها گرفتار مشکلات فراوانی هستند و در حوزه اقتصاد فرسوده شده‌اند، همه شما شکست آن‌ها را در عین‌الاسد و فرار از افغانستان دیدید.

فرمانده کل سپاه، حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکا در عین‌الاسد را سیلی سخت دانست گفت: این یک سیلی سخت از ایران عزیز به آمریکا بود که خود را امپراطور جهان می‌دانست در حالی که تهدید به مقابله به مثل کرده بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار