کد خبر: ۸۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳
رئیس جمهور با بیان اینکه امروز امید مردم برای گره‌گشایی از مشکلات معیشتی به مجلس و دولت انقلابی است، گفت: تلاش دولت تحقق عینی و عملی وعده‌ها در خصوص تأمین معیشت مردم است.

به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 19 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به کلیات لایحه بودجه سال 1401 کل کشور ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: حرکت 19 دی مردم، علما، طلاب و فضلا که به حمایت از امام (ره) قیام کردند  و منجر به وقوع انقلاب شدند و همچنین یاد حاج قاسم شهید را گرامی می‌دارم.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه تصریح کرد: به دلیل احترام به قانون آیین‌نامه داخلی مجلس امروز در این جلسه حضور پیدا کردم چرا که در روز تقدیم لایحه، ابعاد بودجه 1401 و شاخص‌های آن را گفته بودم و دو بار حضور برای بررسی بودجه از سوی روسای جمهور مسبوق به سابقه نبوده اما به دلیل اجابت درخواست مجلس برای تبیین این لایحه آمدم و البته مشروح لایحه بودجه از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه ارائه می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز همگرایی میان مجلس و دولت در جهت رفع مشکلات مردم از انتظارات آنها است، اظهار داشت: همکاری میان مجلس و دولت در موارد بسیاری صورت گرفته و آهنگ آنها یکی بوده است، مانند قانون هسته‌ای که در مجلس تصویب شد و دولت به دنبال اجرای آن است، قانونی پیرامون مسکن که مجلس تصویب کرد و دولت در اجرای آن همت دارد، همچنین قانون حمایت از تولید که مجلس و دولت با همسویی و همراهی قصد دارند خواسته مردم را اجابت کنند.

تدوین بودجه به عنوان سند مالی کشور نیاز به همکاری دو قوه دارد

رئیسی در ادامه یکی از جلوه‌های مفید همکاری میان دو قوه را موضوع بودجه دانست و افزود: تدوین بودجه به عنوان سند مالی کشور نیاز به همکاری دو قوه دارد و امروز انتظار مردم و امید آنها به دولت برای گره‌گشایی از زندگی است و به ویژه انتظار دارند معیشت آنها تأمین شود.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: شما با مردم در ارتباط هستید و این امید وجود دارد که معیشت آنها حل شود که در این زمینه اقداماتی نیز انجام شده و تلاش دولت این است که به وعده‌های خود، تحقق عینی و عملی بخشد و به آنها در عمل پایبند باشد.

رئیس جمهور کشورمان در ادامه با اشاره به موفقیت کشور در مقابله با ویروس کرونا یادآور شد: این موضوع باعث شد موفقیت‌های برخی کشورها و کشورهای غربی به رخ ما کشیده نشود چرا که امروز پایین‌ترین سطح ابتلا و فوتی را در کشور داریم و علیرغم شرایط کشورهای همسایه و برخی کشورهای غربی، همت مردم و پیگیری مسئولان باعث شده است امروز شاهد وضعیت کاملاً متفاوتی در ایران اسلامی در صیانت از جان مردم باشیم.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار