کد خبر: ۸۰۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۵
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
امروز ۱۹دی بهارستان نشینان میزبان رئیس جمهوری، دقایقی پیش حضور حجت الاسلام والمسلمین  رئیسی رئیس جمهور و معاون سازمان برنامه بودجه برای دفاع از لایحه بودجه ۱۴۰۱ پشت استیج بهارستان/ رئیس جمهور :خط قرمز ما سفر مردم است/همگرایی مجلس  و دولت در تامین معیشت مردم/گزارش کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس و کمیسیون تلفیق درصحن علنی مجلس مجلس قرائت  شد/خبرنگار مستقر در صحن علنی مجلس/دقایقی پیش آغاز نشست جلسه علنی مجلس با حضور قالیباف رئیس مجلس و نطق پیش از دستور: فرار رسیدن سالروز قیام تاریخی مردم شهر قم در روز  ۱۹ دی  ماه سال ۵۶و ارج نهادن بر مجاهدت قهرمانانی همچون شهید سلیمانی  نشان از روحیه عزت ملی است/مطالبات به حق خانواده شهدای هواپیمای اوکراینی باید پیگیری و جزئیات رسیدگی به پرونده شفاف سازی شود
 

به گزارش آرانیوز، جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه 19 دی ماه) به ریاست دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، رأس ساعت 8 و 7 دقیقه و با حضور 226 نفر از نمایندگان آغاز شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:

- گزارش شور اول کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه سال 1401 کل کشور

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون صنایع و معادن در مورد طرح دوفوریتی حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی

- گزارش کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس در مورد طرح دو فوریتی اصلاح ماده (206) قانون آئین نامه داخلی مجلس

- ادامه رسیدگی به گزارش شور دوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح جهش تولید دانش بنیان

- گزارش کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری

- گزارش کمیسیون فرهنگی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت سیاحتی علی صدر همدان

  • بررسی تقاضای دو فوریت در مورد طرح الزام بخش های خصوصی  در به کارگیری نیروی از طریق ادارات کار، تعاون و رفاه اجتماعی/
  •  
 
حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور دولت سیزدهم دقایقی قبل برای دفاع از کلیات لایحه بودجه سال 1401 وارد صحن علنی مجلس شد./

 
دکتر محمدباقر قالیباف صحن چهره

دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز(یکشنبه، 19 دی ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز قیام تاریخی مردم شریف شهر قم در روز 19 دی ماه سال 56، گفت: این قیام حرکتی هوشمندانه و به هنگام که در مقطعی سرنوشت ساز از انقلاب اسلامی با هوشمندی و درایت مردم قم شکل گرفت و نقش مؤثری در وقوع انقلاب اسلامی ایفا کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی چند روز گذشته حضور پرشور و حماسی مردم عزیز و قدرشناس ایران در مراسم بزرگداشت دومین سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی در شهرها و روستاهای سراسر کشور، برگ زرین دیگری بر افتخارات این ملت افزود.

وی در ادامه تصریح کرد: ارج نهادن مردم ایران بر مجاهدت های قهرمانانی همچون شهید سلیمانی و شهید کاظمی و بزرگداشت ایثار و فداکاری همه شهیدانی که امنیت و افتخار را به کشور عزیزمان هدیه کردند، نشان از روحیه عزت ملی و یکی از برجسته ترین صفات ملت ایران است که تا امروز نقش بی بدیلی در زنده نگاه داشتن آرمان های انقلاب اسلامی ایفا کرده است. وجود چنین مردمی عزیز و نجیبی، وظیفه ما مسئولان را در پاسخگویی به دغدغه ها و مشکلات آنها بیشتر می کند.

قالیباف افزود: همچنین فرا رسیدن سالروز شهادت جمعی از عزیزترین فرزندان برومند ایران زمین در حادثه دلخراش سقوط هواپیمای مسافربری اوکراینی را به تمامی ملت شریف ایران به خصوص به خانواده های داغدار آن عزیزان تسلیت و تعزیت می گویم و مراتب همدردی عمیق خود و سایر نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را با خانواده های محترم این عزیزان اعلام می دارم.

رئیس مجلس شورای سلامی در پایان با بیان اینکه تمام ایران یکپارچه سوگوار این مصیبت دلخراش و جانکاه است، خاطرنشان کرد: پیگیری مطالبات به حق این خانواده ها و شفاف سازی جزئیات رسیدگی به پرونده برای اولیای دم و حصول اطمینان از بسته شدن راه تکرار حوادثی چنین تلخ و جانکاه ضروری و نیازمند اتخاذ تدابیر لازم است.

وی گفت: همچنین با خبر شدیم که فرزند آقای فداحسین مالکی نماینده زاهدان به رحمت ایزدی پیوستند. این مصیبت جانکاه را صمیمانه به ایشان و خانواده محترمشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم طلب مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجرا از درگاه خداوند مسئلت می‌کنیم. /

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار