کد خبر: ۸۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۷
رشت- شهردار رشت با اشاره به اینکه رمز ماندگاری میرزا کوچک و سردار سلیمانی مدیریت اسلامی است، گفت: موفقیت امروز کشور در گرو الگو گرفتن از مکتب این دو شخصیت است.

به گزارش آرانیوز:امیرحسین علوی شامگاه شنبه در اختتامیه نخستین دوره رخداد رسانه‌ای «سردار تا سردار» با بیان اینکه میرزا کوچک برای بروز انقلاب اسلامی زمینه سازی کرد، اظهار کرد: روش قیام میرزا به الگو برای مبارزه با دشمنان و مستکبران تبدیل شد.

امیرحسین علوی با بیان اینکه اتصال تفکر میرزا و سردار سلیمانی تبدیل به مشی اندیشیدن و روش زندگی جوانان می‌شود، ادامه داد: تلاش شهرداری رشت این است که در کنار کارهای عمرانی به زیرساخت‌های فرهنگی و دینی نیز توجه کند.

وی با اشاره به اینکه فشار اقتصادی و هجمه‌های فرهنگی فکر و حتی شیوه مدیریتی ما را نشانه گرفته است، تصریح کرد: رسالت رسانه‌ها این است که با تبیین وقایع گذشته و اتصال آن به امروز کمک می‌کنند تا آینده بهتری بسازیم.

علوی با بیان اینکه رمز ماندگاری میرزا و سردار سلیمانی مدیریت اسلامی است، افزود: موفقیت امروز ما در گرو الگو گرفتن از مکتب این دو شخصیت است.

ضرورت معرفی شخصیت میرزا و قهرمانان ملی

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه ویژه برنامه‌های بزرگداشت میرزا امسال در گیلان بهتر برگزار شد، اظهار کرد: میرزا سرداری تنها بود اما ایستاد و مقاومت کرد و مینیاتوری از جمهوری اسلامی را در این خطه تشکیل داد.

حجت الاسلام مجتبی پوریوسفی با اشاره به اینکه سردار سلیمانی محصول حرکت میرزا است، بیان کرد: امروز در جنگ روایت‌ها قرار داریم و اگر ما روایت نکنیم، دشمنان بر اساس کینه روایت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید جدی‌تر در حوزه معرفی شخصیت میرزا و قهرمانان کشور اقدام کرد، افزود: درد جامعه امروز عدم گفتگو بوده لذا موضوع این رخداد وفاق و اتحاد انتخاب شده است.

پوریوسفی با اشاره به تناسب بین عاشورا و قیام جنگل، عنوان کرد: طبق پژوهش‌های انجام شده ۱۲ محور وجود دارد که می‌توان از طریق قیام هفت ساله میرزا به مردم کمک کرد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار