کد خبر: ۸۰۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۶
رشت- رئیس شورای شهر رشت با تأکید بر اینکه ثبات مدیریتی در رشت نباید قربانی ناکارآمدی فردی شود، گفت: اولویت شورای ششم حل مشکلات رشت است.

به گزارش آرانیوز:محمد حسین واثق کارگرنیا عصر شنبه در بیست و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر رشت با موضوع سوال از شهردار این شهر، اظهار کرد: ایجاد ثبات در مدیریت شهری مهم‌ترین اولویت و برنامه شورای ششم در رشت بود.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات بهتر و تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی از دیگر برنامه‌ها و اولویت بوده است، افزود: طرح سوال از شهردار حق اعضای شورای شهر بوده و به معنای استیضاح نیست.

رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه در صورت عدم دریافت پاسخ درست از سوی شهردار مسیر تا استیضاح نیز ادامه خواهد یافت، گفت: ثبات مدیریتی نباید قربانی ناکارآمدی بعضی از افراد شود.

کارگرنیا اضافه کرد: طرح سوال از شهردار و عدم توجه وی به تذکرات به دلیل دخالت برخی از دوستان شهردار بوده که تمایلی به انسجام و همدلی میان شورای شهر و شهرداری ندارند.

وی با بیان اینکه ثبات مدیریت تنها مختص شهردار رشت نیست و باید در بدنه شهرداری و کل مدیران شهرداری مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: مدیر به عنوان یک هماهنگ کننده و ناظر عمل می‌کند.

کارگرنیا با تأکید بر اینکه انتظار داشتیم پاسخ شهردار رشت به سوالات تخصصی‌تر باشد، افزود: وظیفه قانونی شورای شهر نظارت بر عملکرد شهردار است و در صورت مشاهده هرگونه اقدامی که به نفع شهروندان نیست شورا می‌تواند از این وظیفه قانونی خود استفاده کند.

ضرورت شناسایی مشاغل پر ترافیک در رشت

یکی از اعضای شورای شهر رشت در ادامه این جلسه با اشاره به موضوع ساماندهی مشاغل پر ترافیک شهر برای رفع گره‌های ترافیکی، گفت: ساماندهی مشاغل پر ترافیک از وظایف شهردار بوده و انتظار می‌رود این موضوع را به طور جدی پیگیری و این مشاغل شناسایی شود.

مهدی نوری هریس با تأکید بر لزوم عمل به قانون در قبال این مشاعل، افزود: در صورت عدم پذیرش صاحبان این مشاغل موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون ماده ۲۰ ارجاع داده شود.

وضعیت نامطلوب رشت در ناوگان حمل و نقل عمومی

رئیس کمیسیون ترافیک شورای شهر رشت نیز در ادامه با بیان اینکه این شهر در ناوگان حمل و نقل وضعیت خوبی ندارد، گفت: ۳۲ اتوبوس در سطح شهر در حال فعالیت بودند که قرار بود این تعداد به ۵۰ اتوبوس افزایش یابد که از این تعداد به ۲۲ دستگاه رسیده و این شعار تحقق نیافته است.

مسعود عباس‌نژاد با تاکید به لزوم اتحاد میان اعضای شورای شهر و شهردار، عنوان کرد: در فضای همدلی و حمایت ۱۲ نفره می‌توانیم شهر را بسازیم زیرا امروز مردم رشت نیازمند آرامش هستند.

وی با بیان اینکه نگاه شهردار فقط به سمت سازمان عمران شهرداری رشت است، اضافه کرد: امروز اگر بتوانیم گامی مؤثر در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی برداریم قطعاً مشکلات ترافیکی شهر نیز به تدریج مرتفع می‌شود.

رفع مشکلات رشت اولویت شورای ششم

نادر حسینی عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با بیان اینکه عزم شورای ششم بر رفع مشکلات شهر است، اظهار کرد: پیگیری امورات وظیفه قانونی و شرعی ما است و در این مسیر باید نسبت به تمام مسائل دقت لازم را داشته باشیم و شفاف سازی نیز صورت بگیرد.

ضرورت اتحاد و همدلی برای توسعه شهر رشت

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت نیز در این جلسه از عدم وجود وفاق و آرامش در این شهر گلایه و تصریح کرد: هر آنچه که در گذشته اتفاق افتاده به خاطر مردم کنار بگذاریم و بنابر سخنان رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب که فرمودند «اگر کاری را به جوانان می‌سپارید به او فرصت خدمتگزاری نیز بدهید».

سیدحسین رضویان با بیان اینکه مردم به خاطر مسائل مختلف دچار آسیب شده و رشت نیز مظلوم واقع شده است، عنوان کرد: رشت شهر اولین‌ها بوده و نباید امروز در چنین وضعیتی باشد و هر کسی که در این شهر مسئولیتی اگر دارد باید پاسخگوی اعمال خود نیز باشد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار