کد خبر: ۸۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۵
قزوین - فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین گفت: زمانی اشعار انقلابی به دل می‌نشیند که از دل شاعر و از بطن مردم برخواسته باشد یعنی اشعار بر اساس نیاز جامعه و زبان و حرف جامعه باشد.

به گزارش آرانیوز:سردار رستمعلی رفیعی آتانی در مراسم محفل شعر خاتم سلیمانی که ظهر شنبه در معراج شهدای استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: ما تکرار تاریخ نیستیم بلکه ما در هر مرحله شروع کننده مبدا هستیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین اذعان کرد: مردم تفاسیر و معارف بسیاری را مطالعه می‌کنند اما کمتر کسی به ذهن می‌سپارند و این درحالی است که زبان شعر بسیار ماندگار و شیرین است زیرا از دل برمی خیزد.

این مسئول ابراز کرد: زمانی اشعار به دل می‌نشیند که از دل شاعر و از بطن مردم برخواسته باشد یعنی اشعار بر اساس نیاز جامعه و زبان و حرف جامعه باشد.

وی ادامه داد: متن اشعار باید براساس نیاز روز جامعه باشد و ما بدانیم دشمن اهل بیت یزید ۱۴۰۰ سال گذشته نیست و لازم است یزید امروز را به جامعه معرفی کنیم تا بار دیگر حسین (ع) به قتلگاه و امام به مسلخ نرود.

این مسئول تصریح کرد: ما باید قاسم سلیمانی را با زبان شعر به مخاطب معرفی کنیم تا افرادی که در صف طویل قاسم شدن هستند بتوانند حوزه عمل و نقش آفرینی خود را ببینند.

وی ادامه داد: قاسم سلیمانی بسیار اهل هنر، مطالعه و نوشتن بود که در این راستا نامه‌های متعددی از ایشان خطاب به فرزندان خود به یادگار باقی مانده که در واقع آن نامه‌ها برای جامعه است او درحالی که دختر و پسر خود را مخاطب قرار می‌دادمی‌دانست که تمام دختران و پسران این جامعه فرزندان او هستند.

این مسئول بااشاره به اینکه حاج قاسم خود را نذر مردم کرد و نتوانست به مقدار لازم در کنار خانواده خود باشد عنوان کرد: بزرگترین ویژگی حاج قاسم ندیدن خود بود ایشان در همه حال خود را نادید گرفت زمانی که از او خواستند در مراسم ۳۰۰ شهید استان کرمان سخنرانی کند، گفت که به عنوان فرمانده شهدا صحبت نمی‌کند بلکه به عنوان دیدبان خانواده شهدا صحبت می‌کند.

وی شاعران و هنرمندان را دیدبان معارف دینی دانست و بیان کرد: دومین ویژگی بارز سردار سلیمانی توکل به خدا بود. ایشان هیچگاه از هیچ‌چیزی نترسید و حال این وظیفه ما است که امید را به جامعه منتقل کنیم زیرا هدف دشمن ناامیدی ما است.

این مسئول تشریح کرد: دشمن جرأت و قدرت حمله نظامی را ندارد و همان یک دست حاج قاسم توانسته جرأت و قدرت نظامی دشمن را قطع کند.

وی افزود: اگر مسیر و نقطه افق ما مشخص باشد مشکلات مسیر برای ما شیرین می‌شود چنانچه ما به بسیاری از قله‌های رسیده‌ایم اما لازم است با زبان دشمن به او بفهمانیم که اردوگاه و قرارگاه حسین بن علی با امید به آینده زندگی می‌کند.

این مسئول مطرح کرد: هدف اصلی ما انسان و تربیت آن است و طبق گفته حاج قاسم ما برای جنگیدن نیامده‌ایم که بخواهیم سلاح خود را به رخ بکشیم ما برای انسان‌سازی آمده‌ایم و لازم است به انسانیت بپردازیم زیرا سلاح‌ها ماندگار نیست و این ذهن و رفتار است که باید به آن پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه این میدان تمام کننده نیست عنوان کرد: طبق گفته دکتر چمران تمام قضایا برای کلمه انسان است وانسان خلق شده تا تربیت پیدا کند و به خدا برسد.

وی در پایان خطاب با شاعران و هنرمندان گفت: تربیت به دست اهل فن انجام می‌شود و درحال حاضر ما به ذهن، افکار و رفتار انسان صاحب اختیار شروکار داریم که باید براساس معارف دینی و نیاز جامعه گام برداریم و برای تربیت انسان‌ها سهل الوصول کنیم.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار