کد خبر: ۸۰۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱
سمنان- طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا با تغییر رنگ سمنان از زرد به آبی، پس از مدت‌ها تمام هشت شهرستان استان سمنان به وضعیت آبی کرونایی تغییر شرایط دادند.

به گزارش آرانیوز:بعد از یکسال و نیم که آخرین بار تمام شهرستان‌های استان سمنان در وضعیت پایدار کرونایی قرار گرفته بودند، بالاخره شهرستان سمنان نیز در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت تا تمام هشت شهرستان استان آبی شوند.

طبق اعلام اپلیکیشن ماسک، تحت اداره وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونای کشور، شهرستان سمنان از وضعیت زرد به وضعیت آبی تغییر شرایط داده است در نتیجه محدودیت‌های شرایط رنگ بندی کرونایی در استان تغییر خواهد کرد.

آنطور که سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان  می‌گوید نباید این رنگ بندی سبب شود که ما پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نکنیم.

کامران قدس با بیان اینکه واکسیناسیون همچنان جدی‌ترین راه مقابله است، تاکید کرد: در کنار این امر حتماً باید رعایت مسائل بهداشت فردی و گروهی، عدم برگزاری تجمعات خطرآفرین و… را مد نظر قرار دهیم.

از سوی دیگر تا روز پانزدهم دیماه ۱۴۰۰ طبق گفته استاندار سمنان ۹۴ درصد از مردم استان واکسن نوبت نخست خود را دریافت کردند که از میانگین کشوری کمی بالاتر است اما هنوز آنطور که باید و شاید نتوانسته رضایت ۱۰۰ درصدی مسئولان ستاد مقابله با کرونای استان را جلب کند.

سید محمد رضا هاشمی که  صحبت می‌کرد، با بیان اینکه ۸۶ درصد از مردم استان سمنان دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند، افزود: نزدیک به ۵۰ درصد از افرادی واجد شرایط دریافت دز سوم را دارند، واکسن خود را از مراکز تجمیعی واکسیناسیون دریافت کرده‌اند

روز گذشته نیز ائمه جمعه در خطبه‌های نمازجمعه بر ضرورت دریافت واکسن به خصوص دزهای تکمیلی تاکید کردند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار