کد خبر: ۸۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۳
بیرجند-مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: ممنوعیتی برای خروج دام از خراسان جنوبی وجود ندارد و ستاد تنظیم بازار نیز در این زمینه مصوبه ای نداشته است.

به گزارش آرانیوز:محمد اصغرزاده اظهار کرد: در حال حاضر ورود و خروج دام از خراسان‌جنوبی با هماهنگی‌های بین دو استان مبدأ و مقصد ممنوعیتی ندارد و ستاد تنظیم بازار نیز در این زمینه مصوبه‌ای نداشته که به ما ابلاغ کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی در پاسخ به این سوال که آیا ممنوعیت از خروج دام به تنظیم بازار گوشت قرمز کمک خواهد کرد یا خیر، بیان‌کرد: به نظر من با ممنوعیت این اتفاق، تنظیم بازار رخ نمی‌دهد بلکه سیاست‌گذاری درست، نظارت‌ها و تأمین نهاده و … در این امر مؤثر است.

اصغرزاده ادامه‌داد: از طرف دیگر ما مجبور به حذف برخی از دام‌ها هستیم که برای کشتار به دیگر استان‌ها برده می‌شود و بیشتر حفظ دام مولد و بره و بزغاله برای ما حائز اهمیت است و نسبت به آن حساسیت داریم.

وی گفت: خوشبختانه در حال حاضر از نظر تأمین گوشت قرمز مورد نیاز مردم مشکل خاصی وجود ندارد ولی میزان دقیق آن را باید از جهاد کشاورزی پرسید.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به موضوع فوت دلخراش کودکی در امیرآباد یکی دیگر از دغدغه‌های مردم بحث امنیت آنان در برابر سگ‌های بلاصاحب در شهر است که دامپزشکی در حوزه سلامت و بهداشت وظایف خود را پیرامون این مسئله انجام می‌دهد.

اصغرزاده بیان‌کرد: سگ‌های بلاصاحب که شهرداری زنده‌گیری می‌کند در مکانی به نام پناهگاه نگهداری می‌شود و ما به صورت رایگان این سگ‌ها را از نظر بیماری هاری واکسینه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰۰ قلاده سگ در بیرجند و حدود ۳۰۰ قلاده سگ در پناهگاه قاین واکسینه شده‌اند و شهرستان فردوس نیز با تأمین یک پناهگاه برای نگهداری سگ‌های بلاصاحب برای بحث واکسیناسیون اعلام آمادگی کرده است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی گفت: علاوه بر واکسیناسیون، ما در ضدعفونی و سم پاشی نیز با متولیان پناهگاه‌ها همکاری داریم و همچنین بسیاری از دامپزشکان به صورت رایگان در زمینه عقیم سازی سگ‌های ولگرد همکاری می‌کنند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار