کد خبر: ۸۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

امروز وداع با پیکرهای مطهر ۲۵۰ شهید گمنام دفاع مقدس در برخی استانها، همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا/تا دقایقی دیگر حضور قالیباف رئیس مجلس و برخی از مسئولین کشوری و لشکری در مراسم استقبال از ۱۵۰ شهید گمنام‌در  تهران و سخنرانی رئیس مجلس در این مراسم بزرگ

به گزارش آرانیوز، همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، پیکر پاک و مطهر ۲۵۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس در ۲۴ شهر کشور تشییع می‌شود.

در تهران نیز از دقایقی پیش مراسم تشییع پیکر ۱۵۰ شهید گمنام از مقابل دانشگاه تهران آغاز شد.

برخی از این شهدا در عملیات‌های کربلای ۵، کربلای ۸ و تک دشمن بعثی در سال ۱۳۶۷، تعداد دیگری از آن مربوط به عملیات‌های والفجر یک، والفجر مقدماتی در منطقه عملیاتی فکه، برخی دیگر مربوط به عملیات والفجر ۹ در سلیمانیه عراق، برخی دیگر مربوط به عملیات کربلای ۶ در منطقه عملیاتی سومار، بخشی دیگر از آنها مربوط به عملیات بدر در منطقه عملیاتی شرق دجله و برخی دیگر نیز از عملیات رمضان در منطقه شرق بصره به جا مانده‌اند که تفحص شده و طی این روزها توسط مردم تشییع و تدفین می‌شوند.

مراسم تشییع شهدا در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خوزستان، قم، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، لرستان، مازندران، استان مرکزی و هرمزگان برگزار می‌شود.

مراسم زیارت این شهدا سه شنبه ۱۵ دی از نماز ظهر تا نماز مغرب و عشا در ستاد معراج شهدای تهران برگزار شد. برنامه شب وداع با این شهدا هم چهارشنبه شب ۱۶ دی در مصلای تهران انجام شد.

بناست این برنامه با سخنرانی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی همراه باشد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار