کد خبر: ۸۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳
قم - رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، مطیع ولایت بودن را ویژگی بارز شهید سلیمانی دانست و گفت: سردار شهید سلیمانی تدابیر مقام معظم رهبری را اجرا می‌کرد و کاملاً مطیع ولایت بود.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام و المسلمین سید جمال‌الدین میرمحمدی، در آئین تکریم خانواده‌های موفق طلاب و روحانیون ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س)، یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و آیت الله مصباح یزدی و خروش انقلابی ملت علیه فتنه در ۹ دی سال ۸۸ را گرامی داشت.

وی برگزاری مراسم تجلیل از خانواده‌های موفق حوزوی را ارزشمند دانست و از معاونت معیشت و خانواده مرکز خدمات برای برگزاری این مراسم قدردانی کرد.

رئیس مرکز خدمات طرح هدفمندی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه را آغاز تحول در حمایت از طلاب و روحانیون دانست و تکمیل آن را تا سطح خانواده نوید داد به صورتی که موفقیت‌های علمی، هنری، فرهنگی، کارآفرینی و … خانواده نیز متناسب با گستره آن در هدفمندی حمایت‌ها تأثیرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های سردار سلیمانی گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته سردار شهید سلیمانی داشتن اخلاص بود و این ویژگی از دلایل موفقیت ایشان در دفاع مقدس، برخورد با اشرار و حوزه‌های برون‌مرزی بود.

حجت الاسلام و المسلمین با بیان اینکه در روایات برای اخلاص سه رتبه قائل شده‌اند، تصریح کرد: گاهی انسان اخلاص دارد و با خدا معامله می‌کند و گاهی اخلاص رتبه بالاتری دارد و چیزی را می‌بخشد و هبه می‌کند و گاهی اخلاص به درجه اعلی می‌رسد و چیزی را بذل می‌کند.

رئیس مرکز خدمات گفت: بذل کردن غیر از هبه و بخشش است. وقتی چیزی را هبه می‌کنی قسمتی را برای خودت نگه می‌داری و قسمتی از آن را می‌بخشی ولی وقتی بذل می‌کنی هر آنچه را داری می‌بخشی؛ اخلاص حاج قاسم از نوع سوم بود و هر آنچه را داشت بذل کرد و چیزی را برای خودش قائل نبود.

وی ابراز داشت: آرامش خاصی در وجود حاج قاسم حاکم بود که شاید کمتر در میان دیگران مشاهده می‌شود؛ خداوند اجر اخلاص شهید سلیمانی را داد که به دست شقی‌ترین افراد ترور شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی داشتن باور و اعتقاد به آنچه عمل می‌کند را ویژگی دیگر حاج قاسم عنوان کرد و گفت: حاج قاسم تربیت شده حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بود و به مأموریتی که انجام می‌داد اعتقاد داشت.

وی گفت: وقتی انسان ایمان داشته باشد خداوند در دل دشمن رعب او را قرار می‌دهد و این ایمان و اعتقاد باعث شد که شهید سلیمانی افتخارات بسیاری را در جهان اسلام ایجاد کند.

رئیس مرکز خدمات مطیع ولایت بودن را ویژگی بارز دیگر شهید سلیمانی دانست و افزود: سردار شهید سلیمانی هر آنچه را حضرت آقا می‌فرمودند اجرا می‌کرد و کاملاً مطیع ولایت بود.

وی گفت: گاهی کسی می‌گوید من تبعیت می‌کنم ولی نظرش را هم می‌گوید ولی گاهی کسی می‌گوید من تبعیت می‌کنم و نظر خودم اصلاً مهم نیست که نشان از تبعیت محض است.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدی ادامه داد: سردار سلیمانی در سبک و سیاق برخورد با جناح‌های سیاسی نیز از رهبری تبعیت می‌کرد و همین موضوع باعث شد که همه جناح‌ها برای تشییع پیکر مطهرش حاضر شوند.

وی گفت: شهید سلیمانی اعتقاد داشت اگر در سوریه و عراق با داعش مقابله نکنیم باید در خاک خودمان با چندین برابر هزینه مقابله کنیم که نشان از دوراندیشی آن شهید بود.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، بیان کرد: حرکتی که مردم در ۹ دی سال ۸۸ انجام دادند واقعاً یک انقلابی دیگر برای نظام اسلامی بود که نشان از هوشیاری مردم در مقابل فتنه و فتنه گران بود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار