کد خبر: ۸۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۹
قزوین-دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک با اشاره به دپوی پسماند شهری در داخل ایستگاه موقت زباله گفت: تعدادی از عوامل دفن پسماند دستگیر و پس تفهیم اتهام با قید ضمانت آزاد شدند.

به گزارش آرانیوز:مرتضی محمدی با اشاره به دپوی غیرمجاز پسماند عادی شهری و دفن غیر اصولی آن توسط برخی از عوامل شهرداری آبیک اظهار کرد: با اطلاع از این موضوع ضمن حضور در محل و رؤیت نحوه دفن پسماندهای شهری در راستای حفظ حقوق عامه، محیط زیست و حفاظت از آب، خاک و هوا سریعاً نسبت به تشکیل پرونده قضائی اقدام شد.

وی افزود: چندین نفر در این راستا بازداشت شدند و پس از تفهیم اتهام، فعلاً با صدور قرار تأمین کیفری آزاد هستند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: رسیدگی به پرونده و انجام تحقیقات مقدماتی در راستای شناسایی دیگر ابعاد موضوع و احیاناً شناسایی دیگر مجرمین ادامه دارد که به محض اتمام تحقیقات مقدماتی، به اطلاع مردم شریف شهرستان آبیک خواهد رسید.

محمدی بیان کرد: دفن زباله از نظر زیست محیطی و با توجه به قانون مدیریت پسماندها شرایط خاص خودش را دارد تا منجر به آلوده شدن محیط زیست و تهدید علیه بهداشت عمومی نگردد.

وی افزود: با توجه به راه‌اندازی سایت محمدآباد در جاده بوئین‌زهرا تمام پسماندهای شهری باید از شهرستان آبیک به این سایت منتقل شود که متأسفانه تعدادی از عوامل شهرداری آبیک، مبادرت به دفن پسماند در محل دپوی پسماندها کرده‌اند که پس از انجام تحقیقات لازمه، می‌بایست تمام پسماندهای دفن شده به سایت مورد نظر منتقل شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار