کد خبر: ۸۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷
سمنان- استاندار سمنان بابیان اینکه باید زیرساخت‌های لازم برای مقابله با انواع تهدیدات و خطرات در استان مهیا باشد، گفت: دستگاه‌های اجرایی الزامات پدافندی را اجرایی کنند.

به گزارش آرانیوز:سید محمدرضا هاشمی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان با حضور معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل به میزبانی سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان ضمن بیان اینکه در حوزه پدافند غیرعامل پیش‌بینی بر پیشگیری ارجحیت دارد، ابراز داشت: با توجه به دارا بودن استان سمنان به لحاظ نقاط حساس و بسیار مهم لذا می‌بایست آمادگی کامل و به‌صورت دائمی در بین دستگاه‌های اجرایی استان وجود داشته باشد.

وی بابیان اینکه عدم رعایت الزامات پدافندی به فرموده رهبر معظم انقلاب باعث ضربه جبران‌ناپذیر به کشور خواهد شد، افزود: این مهم می‌طلبد تا ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری در برابر خطرات و تهدیدات، از اولویت‌های پدافند غیرعامل در حوزه استان سمنان قرار گیرد.

استاندار سمنان بابیان اینکه حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، سایبری، زیرساختی، انرژی و غذا و دارو، در بحث پدافند غیرعامل دارای اهمیت بسیار و تعیین‌کننده است، ابراز داشت: مراقبت از سلامت و تأمین امنیت مردم نیز از مؤلفه‌هایی که در بحث پدافند غیرعامل باید به آن توجه شود.

هاشمی بابیان اینکه باید نسبت به تهدیدات و خطرات احتمالی دشمنان شناخت کافی داشته باشیم، تصریح کرد: انتظار می‌رود تا پیش‌بینی‌های لازم قبل از رسیدن به مرحله پیشگیری در استان سمنان اعمال شود.

وی بابیان اینکه دشمن امروز توان مقابله نظامی با جمهوری اسلامی ایران را ندارد، افزود: طبیعتاً دشمن در حوزه‌های دیگر همچون زیستی، سایبری و اقتصادی و سایر موارد نسبت به دسیسه‌چینی اقدام می‌کند که امروز نیز شاهدیم جنگ اقتصادی را علیه کشور راه‌اندازی کردند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار