کد خبر: ۸۰۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
بیرجند- معاون فرهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از تدفین ۱۳۸ شهید گمنام تاکنون در ۵۹ نقطه استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز:مهدی رحیم آبادی  اظهار کرد: تاکنون ۱۳۸ شهید گمنام در ۵۹ نقطه استان تدفین شده‌اند که با تشییع چهار شهید گمنامی که فردا تشییع و به خاک سپرده می‌شوند تعداد شهدای گمنام تدفین شده در خراسان جنوبی به ۱۴۲ شهید می‌رسد که در ۶۲ نقطه استان تدفین شده‌اند.

به گفته وی در گذشته تعداد شهدای گمنام به خاک سپرده شده در نقاط مختلف خراسان جنوبی ۱۴۴ شهید گمنام بود که به تازگی هویت شش شهید گمنام تدفین شده در استان شناسایی شد که با انجام این کار تا امروز ۱۳۸ شهید گمنام در نقاط مختلف استان خاک سپاری شده‌اند.

رحیم آبادی در باره چهار شهید گمنامی که فردا پنجشنبه در شهرستان‌های استان در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تشییع می‌شوند، گفت: این شهدای گمنام در مناطق شلمچه، شرق دجله و فکه و در عملیات‌های کربلای ۵، بدر و والفجر مقدماتی در سنین ۲۴،۱۹،۱۸،۱۶ شهید شده‌اند.

به گفته وی تاکنون ۴۰ یادمان شهدای گمنام استان تکمیل شده است و با توجه به قول داده شده برای تخصیص اعتبار تا خرداد سال آینده ۱۲ یادمان شهدای گمنام به بهره برداری می‌رسد.

معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اضافه کرد: سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار استانی تاکنون برای احداث یادمان‌های شهدای گمنام استان هزینه شده است.

رحیم آبادی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی در نیمه امسال در هر مکانی که متقاضی تدفین شهید گمنام باشند ابتدا باید یادمان شهید احداث شود تا بعد از آن اقدام لازم در این خصوص انجام شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار