کد خبر: ۸۰۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷
فردوس - اولین یادواره شهدای تربیت بدنی و سلامت شهرستان فردوس در استان خراسان جنوبی، با عنوان شاخص‌های بصیرتی، فرصتی برای خودسازی برگزار شد.

به گزارش آرانیوز:مدیر آموزش و پرورش فردوس سه شنبه شب در یادواره شهدای سلامت و تربیت بدنی فردوس گفت: شهید علیرضا درخشان مربی تربیت بدنی آموزشگاه‌های فردوس، در سال ۱۳۶۰ به عنوان رئیس اداره تربیت بدنی شهرستان فردوس منشأ برکات زیادی در ورزش فردوس بود.

محمد ناظری تاکید کرد: شهید درخشان یک قهرمان بود، نه یک قهرمان ورزشی بلکه قهرمان ملی که در تنگه چزابه با یاران شهیدش: مهدی صبوری و محمد پارسا از این موقعیت استراتژیک دفاع و حماسه‌ها آفرید.

امام جمعه فردوس نیز گفت: این از برکات اسلام به این کشور است که ما از همه اقشار شهید داریم و هر کس برکات و واقعیت‌های موجود را نبیند کوردل است.

حجت الاسلام محمد شاکری عنوان کرد: روز قیامت همه مؤمنین آرزو می‌کنند که کاش شهید و جز شهدای کربلا، شیعه علی ابن ابیطالب و بهشت نصیبشان شود و شهدای معلمی مانند شهید درخشان بی شک جایگاهشان در آن دنیا برجسته و والا است.

برادر شهید علیرضا درخشان نیز به برخی خصوصیات شهید پرداخت کرد و گفت: ما در سنین کودکی از پدر یتیم شدیم و مادرم ما را از همان ابتدا با قرآن مأنوس کرد.

اکبر درخشان تصریح کرد: جوانان بدانند نقش تربیتی والدین و سپس معلمین بی‌بدیل و بسیار در آینده انسان تأثیرگذار بود.

وی به آشنایی برادر شهیدش با شهید فرودی اشاره کرد و گفت: شهید درخشان از یاران و هم‌رزمان این سردار بود و تنگه چزابه شاهد رشادت‌ها و حماسه آفرینی او در این تنگه استراتژیک بود که ۴۸ ساعت باتفاق امثال شهید مهدی صبوری این مسیر که دشمن قصد نفوذ از آنجا را داشت نگه داشت تا نیروهای کمکی رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از جاهایی که می‌توان غیر مستقیم فعالیت فرهنگی انجام داد بخش ورزش کشور است که روحیه پهلوانی و جوانمردی در جوانان زنده می‌شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار