کد خبر: ۷۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۱
سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه سردار سلیمانی درس آموز از مکتب فاطمه زهرا (س) است، گفت: حاج قاسم فقط یک فرد نیست بلکه یک مکتب محسوب می‌شود.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی ظهر دوشنبه در همایش روز بزرگداشت روز جهانی مقاومت و سالروز شهادت سپهبد حاج قاسم سیلمانی و ابوالمهدی المهندس به همراه تجلیل از شهدای گمنام و مدافع حرم در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس سمنان با بیان اینکه شهید سلیمانی علاقه به فاطمه زهرا (س) داشت، بیان کرد: سردار سلیمانی درس‌آموز از مکتب فاطمه زهرا (س) است.

وی با بیان اینکه باید از سیره شهید سلیمانی به عنوان مکتب سلیمانی، یاد کنیم، افزود: حاج قاسم فقط یک فرد نیست بلکه یک مکتب و یک مدرسه درس‌آموز است چرا که این شهید بزرگوار پشت سر ولی فقیه بود.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه سردار سلیمانی ولایت‌مدار، شجاع و مخلص در عرصه جهانی بود وی مرد میدان به هنگام بود، بیان کرد: هنر شهید سلیمانی این بود که فضایی به‌عنوان مدافعان حرم و دفاع از حرم و اهل بیت در کشور ایجاد کرد.

شهید سلیمانی پرورش یافته انقلاب بود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه سردار سلیمانی پرورش یافته مکتب انقلاب و امامین انقلاب بود، گفت: سردار سلیمانی پرورش یافته مکتب انقلاب و امامین انقلاب، یک مجاهد مخلص در راه خدا بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی صدق و اخلاص را خلاصه نماد و نمایه مکتب شهید سلیمانی خواندند.

سرهنگ محمد حسن سلامی با بیان اینکه ۱۳ دهم دی‌ماه بفرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی یوم‌الله است و آن‌هم روزی که شکست قطعی آمریکا در منطقه و جهان رقم می‌خورد، تاکید داشت: سردار سلیمانی عزیز برای جوانان کشور ما و امت اسلامی الهام‌بخش بود و خون پاکش رویش‌های جدیدی را در امت اسلامی و جبهه مقاومت اسلامی به وجود آورد.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی، قهرمان ملّی و امتی ما، نمونه بارز مجاهدت هوشمندانه و نوآورانه در دنیا بود که دفاع مقدس را پس از ۳۰ سال با یک مدل به‌روز شده نمایان کرده و جبهه متحد اسلامی و جبهه مستضعفان عالم را تشکیل داد، گفت: این شهید همه ادیان و مذاهب را در مقابل استکبار و صهیونیسم بین‌الملل ساماندهی کرد.

شهید سلیمانی یک سیاستمدار بزرگ بود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: حاج قاسم فرمانده جبهه مقاومت اسلامی صرفاً یک مجاهد مخلص عرصه نظامی نبود، او یک سیاستمدار بود، یک دیپلمات بود و معادلات جهانی را به‌خوبی می‌شناخت و بهترین راه‌حل‌ها را ارائه می‌داد.

به گزارش مهر، در این همایش آئین وداع و اقامه نماز بر پیکر پنج شهید گمنام به امامت حجت الاسلام مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان با حضور جمعی از خانواده معظم شهدا و مسئولان برگزار شد.

پیکر مطهر پنج شهید گمنام روز پنجشنبه ۱۶ دی همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهرستان‌های سمنان، شاهرود تشییع می‌شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار