کد خبر: ۷۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۱
مشهد ـ معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی گفت: آثار فرهنگی و هنری اهدایی شهید سلیمانی به رهبر انقلاب در موزه آستان قدس رضوی در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش آرانیوز:مهدی قیصری‌نیک اظهار کرد: موزه آستان قدس رضوی در دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، آثار اهدایی شهید به موزه رضوی را در قالب نمایشگاهی در معرض بازدید عموم قرار داد.

وی در خصوص آثار به نمایش درآمده در موزه رضوی، گفت: در گنجینه رضوی تعدادی آثار فرهنگی و هنری وجود دارد که از سوی این شهید بزرگوار به مقام معظم رهبری اهدا شده و ایشان آن‌ها را به کتابخانه و موزه آستان مقدس رضوی هدیه کرده‌اند.

معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی ادامه داد: قرآن کریم کتابت شده به سال ۱۲۸۷ هجری قمری توسط «ابن نورمحمد»، نسخه خطی «کَنزُ اللُغات» کتابت شده به سال ۹۲۰ هجری قمری و نسخه خطی «ارشادُ العقلِ السلیم» متعلق به قرن ۱۱ از جمله آثار نفیس اهدا شده از سوی این شهید بزرگوار است.

وی اضافه کرد: پرچم‌های گنبد حرم‌های مطهر امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) نیز دیگر آثار اهدایی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که وی بدان اشاره کرد.

قیصری همچنین به نمایش آثار مرتبط با این شهید بزرگوار اشاره کرد گفت: یک نشان و دو پلاک طلای یادبود مزین به تصویر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله آثاری است که در این نمایشگاه در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۸ تا ۱۳:۳۰ با حضور در موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری واقع در صحن کوثر از این نمایشگاه بازدید به عمل آورند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار