کد خبر: ۷۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
کاشان - رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان گفت: تردد خودروهای تک سرنشین از عوامل اصلی آلودگی هوای کاشان است.

به گزارش آرانیوز:الهیار دولتخواه  با اشاره به برگزاری سرشماری زمستانه منطقه حفاظت شده قمصر و برزک از توابع شهرستان کاشان اظهار داشت: این سرشماری با حضور جمعی از کارشناسان و یگان حفاظت محیط زیست و برخی از فعالان محیط زیستی و همچنین کوهنوردان کاشان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این سرشماری هشت اکیپ حضور داشتند، ابراز داشت: این گروه‌ها در مسیرهای کارشناسی شده حرکت و نسبت به انجام وظایف محوله اقدام کردند.

رشد جمعیت حیات وحش منطقه حفاظت شده قمصر و برزک

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان با اشاره به اینکه این سرشماری قبل از طلوع آفتاب آغاز و تا غروب به طول انجامید، تصریح کرد: با توجه به اطلاعات به دست آمده جمعیت حیات وحش نسبت به سرشماری قبلی در این منطقه حفاظت شده رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه منطقه حفاظت شده قمصر و برزک یکی از مناطق بکر و زیبای حیات وحش در ایران است، خاطرنشان کرد: این منطقه همچنین از منابع طبیعی زیبایی همچون جنگل، مرتع، دشت و کوهستان برخوردار است.

دولتخواه با بیان اینکه منطقه حفاظت شده قمصر و برزک حدود ۶۰ هزار هکتار است، گفت: زیستمندان شاخص این منطقه شامل کل، بز، قوچ و میش وحشی است.

وی افزود: گونه‌های جانوری دیگر موجود در این منطقه شامل گربه وحشی، گربه پالاس، کفتار، گرگ، روباه، پایکا، انواع جوندگان و خزندگان، انواع پرندگان ازجمله کبک، تیهو، بلدرچین، کوکر شکم سیاه، عقاب صحرایی، پیغو و غیره است.

تردد خودروهای تک سرنشین عامل اصلی آلودگی هوای کاشان

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کاشان با اشاره به آلودگی هوای کاشان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوا در کاشان تردد خودروها به خصوص خودروهای تک سرنشین است.

وی با بیان اینکه کاشان یک شهر آلوده است، تاکید کرد: برآوردهای انجام شده حاکی از این است که در برخی از شاخص‌ها میزان آلودگی هوای کاشان بالاست و از این رو لازم است تا با همکاری مردم و دستگاه‌های اجرایی اقدامات جدی برای کاهش آلودگی هوا انجام شود.

دولتخواه با اشاره به اینکه وجود صنایع به خصوص در نزدیکی حریم شهرها از دیگر عوامل مؤثر در آلودگی هوای کاشان است، اظهار داشت: صنایع آلاینده که شناسایی می‌شود در ابتدا تذکر داده شده و در صورت عدم بهبود با این صنایع برخورد و به مقامات قضائی معرفی می‌شوند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار