کد خبر: ۷۹۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
خرم‌آباد- سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان بر لزوم استمرار و ادامه طرح «شهید سلیمانی» در راستای مقابله با بیماری کرونا در این استان تاکید کرد.

به گزارش آرانیوز:بهرام ستاری امروز شنبه در ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: از زحمات تمامی عواملی که در بحث مقابله با بیماری کرونا در استان فعالیت داشته و سلامت جامعه را در اولویت قرار داده اند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی با مثبت خواندن رویکرد جدید بهداشت و درمان در کشور، اظهار داشت: سلامت مردم از اولویت‌های مهم دولت سیزدهم در ابتدای روی کار آمدن بود و با توجه به شرایط شکننده، آمار افزایشی مبتلایان و مرگ ناشی از کرونا در گذشته، دولت استفاده از شیوه‌های جدید را برای مهار بیماری به کار گرفت که آمارها از موفقیت اجرای طرح‌های جدید طی ماه‌های اخیر حکایت دارد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان ادامه داد: سیاست‌های صحیح در حوزه بهداشت و درمان موجب تحت تأثیر قرار دادن سلامت روان جامعه می‌شود و انسجام و هماهنگی‌هایی که در کشور برای مهار بیماری کرونا انجام شد، شرایط نسبتاً مطلوب و پایدار امروز کشور را در پی داشت.

ستاری با اشاره به آخرین اقدامات صورت گرفته در لرستان، تصریح کرد: در بحث واکسن در دوزهای اول و دوم به طور میانگین تاکنون حدود ۹۳ درصد تزریق صورت گرفته که برای تزریق دوز سوم نیازمند استقبال عمومی و تسریع در تزریق واکسن هستیم تا سلامت پایدار در جامعه برقرار شود.

وی افزود: طرح شهید سلیمانی یکی از اقدامات بسیار خوبی بود که از زمان شیوع کرونا در کشور صورت گرفت و با توجه به اثربخشی اجرای این طرح در کاهش روند مبتلایان و مرگ بر اثر بیماری، استمرار و ادامه آن مورد تاکید است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان یادآور شد: شرایط کنونی در استان مطلوب است اما با توجه به گزارش ورود سویه جدید «اُمیکرون» به کشور، این وضعیت کاملاً شکننده بوده و در صورت رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی هر لحظه احتمال تغییر وجود دارد.

ستاری عنوان کرد: به منظور مقابله با بیماری و جلوگیری از شیوع موج جدید در کشور بسیار مهم است نکاتی از قبیل استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچون گذشته مورد توجه و اهتمام مردم باشد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار