کد خبر: ۷۹۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
قزوین - یک کارشناس سیاسی گفت: دستاورد ۹ دی روشن و شفاف شدن فضای غبارآلود فتنه برای همگان از جمله برخی خواص بود.

به گزارش آرانیوز:حجت الاسلام سید مرتضی حسینی  در خصوص حماسه ۹ دی اظهار کرد: حماسه نه دی در واقع روایتگر جریانی است که مملکت و جامعه را دچار حادثه و تشنج کردند و می‌توان گفت آنها یک عده قانون گریز بودند که شعار قانون و عمل فراتر از قانون داشتند.

نماینده پیشین مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: حوادث و فتنه پیش از نه دی حاصل زیاده خواهی برخی و توطئه آمریکا و اسرائیل بود که برای رسیدن به اهداف خود قصد زیر پا گذاشتن قانون را داشتند و این قانون‌شکنی را چندین ماه ادامه دادند.

وی در رابطه با دستاورد حماسه نه دی بیان کرد: این حوادث و سپس نه دی موجب شد تا مردم متوجه شوند که موضوع اصلی انتخابات نیست بلکه از بین بردن نظام جمهوری اسلامی است بنابراین دستاورد ۹ دی روشن و شفاف شدن فضای غبارآلود فتنه برای همگان از جمله برخی خواص بود.

وی علل آگاهی مردم نسبت به فتنه پیش از نه دی را اینگونه تشریح کرد: برخی اقدامات این گروه‌ها که باعث ضرر و زیان اقتصادی به کشور شد و به ویژه به آتش کشیدن مسجد، قرآن و از سر کشیدن چادر زنان که در روز عاشورا مرتکب شدند موجب شد که مردم پشت پرده این حوادث را ببینند و بدانند انتخابات بهانه است.

وی ادامه داد: فتنه ۸۸ که ساخته و پرداخته سلطنت طلبان، مخالفان نظام و زیاده خواهان و آمریکا و اسرائیل بود به دست مردم و به موجب حضور آنها خنثی شد.

وی با بیان اینکه مردم آگاه هستند و به خوبی حوادث را درک می‌کنند خاطرنشان کرد: در واقع نهم دی و حضور بی مثال مردم در این حماسه، نظام جمهوری اسلامی را تثبیت کرد و باعث آگاهی بخشی شد.

وی با اشاره به قرآن کریم، توضیح داد: قرآن به تاریخ تاکید دارد به این علت است که تاریخ عاقبت تصمیمات ملت‌ها را در خود دارد و می‌توان از آن برای تصمیمات و انتخاب‌ها در آینده و حال بهره برد.

وی تاکید کرد: هدف دشمن انتخابات نبود، بلکه به دنبال فرصت بوده و همچنان نیز به دنبال فرصت‌های جدید هستند تا از نا آگاهی برخی بهره برده و نا امنی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه فتنه ۸۸ ضررهای جبران ناپذیری به ملت ایران وارد کرد، افزود: غیر از ضررهای مالی و اقتصادی در سطح شهرها و جامعه، ما شاهد اختلاف و نزاع بین اعضا خانواده‌ها نیز بودیم.

وی یادآور شد: همچنین تحریم‌ها پس از این حوادث شدت قابل توجه‌ای گرفت و کشور و مردم تحت فشار قرار گرفتند.

وی تشریح کرد: مردم توانستند پشت صحنه فتنه را اندک اندک بشناسند و این توطئه عمیق را خنثی کنند.

وی در خصوص لزوم بزرگداشت حماسه نه دی اشاره کرد: با بزرگداشت و یادآوری این حماسه همواره به یاد خواهیم داشت که چگونه از تجربه‌ها پیشین خود پند بگیریم و در مقابل دشمنی که چه در انتخابات و چه در فرصت‌ها دیگر به دنبال ناامنی و تشنج در جامعه است بیدار باشیم.

وی در پایان ذکر کرد: ایجاد ناامنی در فتنه‌ها تنها در مسائل اقتصادی نیست بلکه از لحاظ روابط اجتماعی و خانوادگی نیز می‌تواند جامعه را دچار مشکل کند و چنین چیزی می‌تواند عامل از هم پاشیده شدن خانواده‌ها باشد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار