کد خبر: ۷۹۷۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۲
این روزها شهر کرمان حال و هوای دیگری به خود گرفته و میزبان هزاران نفر از دوستداران جبهه مقاومت به خصوص جوانانی شده که هدفشان ادامه راه سید الشهدای جبهه مقاومت است.

به گزارش آرانیوز، همزمانی ایام فاطمیه و سالگرد شهادت شهید سلیمانی و پور جعفری از یک سو و از سوی دیگر ارادت ویژه ای که شهید سلیمانی به حضرت فاطمه (س) داشت این روزها کرمان را فاطمیه کرده است.

لشکری بزرگ از ملیت‌های مختلف راه شهید حاج قاسم را ادامه می‌دهند

مردم از مناطق مختلف کشور و از کشورهای جبهه مقامت و گاه از کشورهایی مانند هند، آرژانتین و کانادا به گلزار شهدای کرمان می آیند و در گلزار شهدا و بیت الزهرا عزاداری می‌کنند، تعدادی از مردم در حرکتی خود جوش پای پیاده از هزاران کیلومتر دور تر به شوق حضور در گلزار شهدا، قدم در جاده گذاشته‌اند و جوانان عراقی این روزها در کنار جوانان ایرانی لشکری بزرگ نه فقط از جوانان ایرانی بلکه از ملیت‌های مختلف را تشکیل داده‌اند.

این لشکر نه تنها از باب نظامی دارای اهمیت است بلکه افکار این جوانان و اقشار مختلف مردم همان افکاری است که شهید حاج قاسم در وصیت نامه‌اش به مردم توصیه کرده بود.

این لشکر نه تنها از باب نظامی دارای اهمیت است بلکه افکار این جوانان و اقشار مختلف مردم همان افکاری است که شهید حاج قاسم در وصیت نامه‌اش به مردم توصیه کرده بود

نکته جالب توجه اینکه ورود گروه‌های مختلف مردمی همراه با عزاداری متناسب با ایام فاطمیه است، خانه حاج قاسم نیز که وقف عزاداری حضرت زهرا (س) شده نیز محلی برای حضور جوانان برای عزاداری است اما مسقف بودن این مکان موجب شده، پروتکل‌های ویژه ای برای حضور کنترل شده عزاداران اندیشیده شود.

بیشترین حضور مردم هم اکنون در گلزار شهدا و در جوار مرقد شهدای مقاومت و لشکر ۴۱ ثارالله انجام می‌شود که در این میان زیارت شهدای شاخص از جمله شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید مغفوری و شهید سیف الهی مورد توجه ویژه است.

اتباع کشورهای مختلف وقتی وارد گلزار شهدای کرمان می‌شوند و می‌بینند که مکان خاک سپاری سردار سلیمانی همانند دیگر شهدا ست و روی سنگ مقبره عنوان سرباز نوشته شده است تحت تأثیر ساده زیستی این شهید قرار می‌گیرند.

لشکر قاسمیون بار دیگر به پا خواست/ این شهر بوی شهادت می‌دهد

هم اکنون جوانان خادم با لباس بسیجی در حال آماده سازی محوطه گلزار شهدا هستند اما نکته جالب اینکه طی دو سال اخیر با وجود اپیدمی کرونا هیچ گاه این گلزار از وجود زائر خالی نبوده و بسیاری از این حضورها مردمی و خودجوش بوده است.

از هر قشر و لباسی مردم در گلزار شهدا حضور دارند

از هر قشر و رنگ و لباسی می‌توان مردم را در این محوطه کوچک مشاهده کرد، مردم دلشان را با اخلاص و خلوص نیت شهید سلیمانی گره زده‌اند.

مردم کرمان که از شهید سلیمانی به اسم شهید حاج قاسم نام می‌برند هر یک سعی می‌کنند در دومین سالگرد شهادت این شهید کاری انجام دهند.

پرچم‌های سرخ رنگ انتقام بر فراز ارتفاعات کرمان

گلزار شهدای کرمان در دامنه کوه بزرگی با عنوان صاحب الزمان قرار گرفته است و پرچم‌های متعددی با رنگ قرمز با پیام انتقام از خون قاتلان شهید سلیمانی برافراشته شده است.

جوانان شهر چند روز قبل در حرکتی مردمی اقدام به پاکسازی جنگل بزرگ پردیسان که در دامنه کوه وجود دارد کرده‌اند. مسیر مشرف بر گلزار در دامنه کوه نیز به عنوان پیاده راهی که موکب‌های متعدد برای پذیرایی از زائران استقرار می‌یابند در نظر گرفته شده است.

برپایی موکب‌های مردمی در مسیر زائران

مسیر راهپیمایی زائران از گنبد جبلیه که از میان جنگل می‌گذرد و به گلزار شهدا ختم می‌شود هم هر چند دیر هنگام اما تا حدودی ساماندهی شده است و موکب‌هایی نیز در این مسیر در حال احداث است و قرار است از رفت و آمد خودروها در این مسیر طی روز برگزاری مراسم سالگرد جلوگیری شود.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار