کد خبر: ۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، ضمن تشریح وضعیت زائران ایرانی حادثه دیده در مکه مکرمه، خبر داد که در این حادثه ۳۲ ایرانی مجروح شده اند و یک نفر نیز جان باخته است.

جزئیات حادثه در مکه/ ۳۲ ایرانی مجروح شدند؛ یک نفر جان باخت

به گزارش آرانیوز، دکتر علی مرعشی اظهارداشت: وقتی صدای مهیب غرش ابرها و بارش سنگین باران آغاز شد، مسئولان بیمارستان جمعیت هلال احمر در مکه احتمال وقوع حادثه را می دادند، بنابراین تمامی عوامل بیمارستان به حالت آماده باش درآمدند.

وی ادامه داد: طی تماس تلفنی توسط چند تن از کادر درمانی هلال احمر ایران از داخل حرم، مبنی بر سقوط بالابر و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان، بلافاصله نخستین گروه های امدادی همراه با پزشکان عرب زبان به حرم اعزام شد.

به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، در این حادثه، تیم های امدادی هلال احمر ایران، نخستین گروه امدادی حاضر در صحنه بود.

وی با بیان اینکه در همان دقایق اولیه ۱۶ تن از مصدومان ایرانی به بیمارستان هلال احمر در مکه منتقل شدند، تصریح کرد: پزشکان رابط نیز به بیمارستان‌های النور، اجیاد و ملک فیصل عازم شدند تا از وضعیت سایر مصدومان احتمالی ایرانی در آن بیمارستان‌ها خبر بگیرند.

مرعشی با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان حادثه سقوط بالابر در مکه مکرمه، گفت: ۳۲ ایرانی مجروح شدند و متاسفانه یک زائر ایرانی در این حادثه جان باخت.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت به تماس تلفنی دکتر سیدامیر محسن ضیائی رئیس جمعیت هلال احمر اشاره کرد و یادآور شد: رئیس جمعیت هلال احمر صراحتا از کادر درمان مستقر در مکه خواست تا به بهترین و شایسته ترین وجه به زائران حادثه دیده خدمت رسانی شود.

به گزارش مهر، مدیر کل نیروهای امدادی عربستان اعلام کرد شمار تلفات حادثه سقوط جرثقیل در صحن مسجد الحرام به ۱۰۷ کشته و ۲۳۸ زخمی رسید. روز گذشته توفان شدید، وزش بادهای قوی و باران شدید باعث سقوط یکی از جرثقیل های مسجد الحرام شد.


نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار