کد خبر: ۷۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۲
ساری- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران سهم در استان را در تولید ناخالص داخلی در بودجه چهار درصد ذکر کرد و گفت: سه هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان از بودجه ابلاغ شد.

به گزارش آرانیوز:مفید غلامی راد در دومین نشست با مجمع نمایندگان مازندران  به تشریح روند شاخص‌های کلان اقتصادی کشور طی سال‌های اخیر و تبیین مبانی و مفروضات تنظیم لایحه اظهار داشت: تاکنون جمع اعتبارات استانی ابلاغ شده استان سه هزار و ۲۸۹ میلیارد تومان است که ۲۵۹ میلیارد تومان تخصیص نقدی و تخصیص اسنادی در بندهای مختلف در مجموع هزار و ۳۳۷ میلیارد تومان با ۴۰۶۵ صدم است.

وی افزود: طرح‌های استانی ویژه با ۷۱ درصد تخصیص، اعتبارات ردیف‌ها اعم از متوازن استانی، مدیریت بحران و سایر حوزه‌ها با ۲۷ درصد تخصیص است.

وی با اظهار اینکه در زمینه اعتبارات شهرستان‌ها، نحوه توزیع و تخصیص آن نیز بحث وبررسی شد، گفت: در لایحه بودجه وضعیت رشد اقتصادی از سال ۱۳۴۱ تا ۱۳۹۹ مطرح شد و از سال ۴۱ تا ۱۳۵۷ به صورت میانگین رشد ۱۰.۵ درصدی داشتیم و از ۵۷ تا ۶۷ رشد ۴.۸ درصدی را تجربه کردیم و از بعد از جنگ میزان رشد به طور میانگین رشد هفت درصدی را تا ۷۵ داشتیم و در سال‌های بعدی از سه تا ۱.۷ درصد تا پایان سال ۹۹ رشد اقتصادی داشتیم.

غلامی راد متوسط رشد اقتصادی بین سال‌های ۴۱ تا ۹۹ را رقم ۳.۸ درصد ذکر کرد و گفت: در حوزه تولید ناخالص داخلی سرانه هر ایرانی از ۸۶ میلیون ریال در سال ۹۰ به ۷۷ میلیون ریال در سال ۹۹ در نوسان بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران ادامه داد: طی چهار سال اخیر متوسط رشد و تشکیل سرمایه منفی بود و با روند کنونی نمی‌توان استهلاک سرمایه را جبران کرد و از نظر برش استانی تولید ناخالص داخلی، سهم مازندران با چهار درصد در کنار استان‌هایی نظیر آذربایجان قرار دارد.

وی گفت: از نظر تورم از سال ۵۳ تا ۹۹ با نوساناتی روبرو بودیم و میزان تورم از ۱۰ درصد در سال ۵۳ به ۴۹.۳ درصد در سال ۷۳ رسید و از سال ۹۶ تاکنون روند تورمی رشد شتابانی دارد و به ۴۷ درصد رسیده است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار