کد خبر: ۷۹۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
یزد- استاندار یزد با بیان اینکه یزد قطب تولید محصولات گلخانه ای کشور به شمار می رود، گفت: باید به استانداردهای کیفیت و سلامت محصولات گلخانه ای دست پیدا کنیم.

به گزارش آرانیوز:مهران فاطمی، صبح شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهار داشت: یکی از مسائل اساسی که باید به آن توجه شود، بحث امنیت غذایی و سلامت جامعه است زیرا اگر به واسطه عدم هماهنگی و نظارت ما، اهمالی در این حوزه صورت پذیرد، خسارت‌های جدی در این حوزه به وجود می‌آید.

فاطمی با اشاره به اینکه یزد در حوزه تولید محصولات گلخانه‌ای و مرغ و بسیاری از عرصه‌های دیگر در کشور رتبه‌های بالایی دارد، افزود: کوچکترین بی توجهی به کیفیت محصولات در این حوزه هم قابل قبول نیست.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه محصولات غذایی و خوراکی باید استاندارد لازم را داشته باشند، افزود: هیج محصولی که از استانداردهای لازم برخوردار نیست به هیچ عنوان نباید نه در داخل استان مصرف شود و نه به استان‌های دیگر و خارج کشور صادر شود.

وی تاکید کرد: کارگروهی در این زمینه باید متشکل از جهاد کشاورزی، استاندارد، معاونت غذا و دارو، اتاق بازرگانی، اتحادیه گلخانه داران و نمایندگی وزارت خارجه یزد باید تشکیل شود.

فاطمی با بیان اینکه یزد یک پنجم محصولات گلخانه ای کل کشور را تولید می‌کند، عنوان کرد: در حوزه استانداردها جهاد کشاورزی باید یک بسته عملیاتی پیشنهاد دهد و تمام تلاشمان را داشته باشیم که به این سطح استانداردی دست پیدا کنیم.

استاندار یزد ادامه داد: این بسته پیشنهادی باید متناسب با استانداردهای روز کشورهای بازار هدف محصولات استان یزد باشد تا مطمئن باشیم محصولی که در یزد تولید می‌شود در حد این استانداردها است.

وی با تاکید بر اینکه بازار دنیا سنتی نیست بلکه یک بازار کاملا رقابتی است، افزود: باید خودمان را متناسب با استانداردهای این بازار هماهنگ کنیم تا بتوانیم به بهترین نوع محصولات با کیفیت دست پیدا کنیم.

فاطمی بیان کرد: در ارتباط با محصولات صادراتی هم باید تمام دقتمان را داشته باشیم که به هیچ عنوان کیفیت کالاهای تولیدی پایین نباشد چرا که در صورت ارسال کالای بی‌کیفیت، برند و اعتبار یزد را مخدوش کرده‌ایم و بهبود این برند پس از تخریب کار بسیار سختی است.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار