کد خبر: ۷۹۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۷
بندرعباس - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به افزایش ۷۷درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر شهید رجایی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۱ کمبودی در تامین کالاهای اساسی وجود ندارد.

به گزارش آرانیوز:مجتبی توانگر در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی هدف از بازدید خود از این بندر تجاری را نظارت میدانی مجلس بر روند ترخیص کالاهای اساسی عنوان کرد و اظهار داشت: در این مهم بحث‌های نظارتی بر قانون‌گذاری اولویت دارد بر همین اساس کمیسیون‌های مختلف بنا به وظیفه تخصصی خود در این حوزه‌ها ورود پیدا می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت نظارت مجلس بر روند کالاهای اساسی تصریح کرد: خوشبختانه نمایندگان استان هرمزگان نیز پیگیر موضوع هستند، اما در کنار نمایندگان استان به طور تخصصی در کمیسیون اقتصاد این موضوعات را پیگیری می‎کنیم.

توانگر به نشست خود با نماینده اقتصادی استان هرمزگان و مدیرکل بنادر و دریانوردی این استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در زمینه ورود کالاهای اساسی آنچه امروز در بندر شهید رجایی براساس اسناد دیدیم، فراینده ترخیص کالاها در این بندر نویدبخش و امیدوارکننده بود.

رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس شورای اسلامی با اشاره به رشد ۷۷ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و پهلوگیری ۵۷ فروند کشتی در ۹ ماهه سال جاری، افزود: این آمارها نشان می‌دهد تا پایان سال ۱۴۰۱ کمبودی در تامین کالاهای اساسی در کشور نخواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به راهبرد مجلس دوازدهم در خصوص پروژه‌های اقتصاد «دریامحور»، تصریح کرد: اقتصاد «دریامحور» و حمل‌ونقل دریایی امری ضروری برای پویایی اقتصاد کشور است، لذا برای فعال شدن ظرفیت‌های کشور در بخش‌های مختلفی درحال مطالعه هستیم؛ اما به طور خاص پروژه‌های دریامحور در بخش پژوهش‌های مجلس درحال بررسی است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه استان هرمزگان از ظرفیت دریایی و بندری بسیار بالایی در حوزه‌های دریایی و تحقق پروژه‌های اقتصاد دریامحور برخوردار است، اظهارداشت: این موضوع از سوی اقای آرامی عضو کمیسیون عمران مجلس به صورت ویژه در فراکسیون بنادر پیگیری می‌شود.

توانگر با بیان اینکه رونق اقتصاد دریا محور پتانسیل بالای اشتغالزایی را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های عظیم کارشناسی در حوزه‌های دریایی در استان هرمزگان، نتایج خوبی از پروژه‌های اقتصاد دریامحور در آینده شاهد خواهیم بود.

گفتنی است، مجتبی توانگر، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در جریان سفر به مرکز استان هرمزگان از امکانات و قابلیت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی،کشتی‌های داخلی و خارجی پهلو گرفته در اسکله‌ها و عملیات تخلیه و بارگیری کالا بازدید کرد.

علی‌رضا محمدی کرجی ران، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در جریان این بازدید، گزارشی از آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی آخرین اقدامات و دستاوردهای سازمان بنادر طی سال های اخیر برای رونق بخشی به تجارت دریایی تشریح کرد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار