کد خبر: ۷۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶
خرم‌آباد- ۱۱ سال است که سومین استان خسارت‌دیده از جنگ را معطل نگه‌داشته تا نمادی از رشادت قوم لر در دفاع مقدس باشد؛ حالا در سفر یازدهم دولت و با قول«مخبر»مردم منتظر گره‌گشایی از پروژه هستند.

به گزارش آرانیوز:پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه‌های مختلف به‌ویژه بخش فرهنگ لرستان موجب مغفول ماندن ظرفیت‌های استان شده است، پروژه‌هایی که بیشتر از یک دهه و گاهی حتی تا دو دهه قدمت دارند و همچنان به‌عنوان نماد کم‌توجهی متولیان از آن‌ها یاد می‌شود.

پروژه‌های نیمه‌کاره زخمی در مرکز استان و دیگر شهرستان‌ها همواره در معرض دید مردم بوده و موجب کاهش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی شده است به‌طوری‌که برخی از این پروژه‌ها زخم‌های تاریخی ناسور شده‌اند.

و اما لرستان را سومین استان خسارت‌دیده از جنگ تحمیلی می‌دانند؛ استانی که به‌رغم کسب افتخارات فراوان در دوران دفاع مقدس همچنان «باغ‌موزه» ندارد و این پروژه فرهنگی در آستانه ۱۱ سالگی است.

باغ موزه دفاع مقدس لرستان با گذشت ۱۱ سال از آغاز عملیات اجرایی همچنان در جدال با معضل تکراری کمبود اعتبار به سر می‌برد تا این پروژه عظیم فرهنگی در میان وعده‌ها نیمه‌تمام باقی بماند.

یکی از مطالبات فرهنگی مردم و خانواده شهدای استان لرستان تکمیل این باغ موزه دفاع مقدس بعد از سال‌ها از سوی متولیان امر است، پروژه‌ای که در جریان سفر اخیر رئیس جمهور و برخی از وزرا به لرستان نیز طرح شد تا شاید با اختصاص اعتبارات مورد نیاز، زمینه تکمیل آن فراهم شود.

توقف موزه دفاع مقدس در یک قدمی افتتاح/ وعده‌های استاندار عملی نشد

پیش از برگزاری سفر هیئت دولت در قالب سلسله گزارش‌هایی ضمن طرح برخی مسائل این استان، بستر پیگیری مطالبات و خواسته‌های مردم فراهم شد. در این راستا منطبق بر نظام مسائل تدوین‌شده در این خبرگزاری، مهم‌ترین مطالبات استان در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و … مورد اشاره قرار دارد تا زمینه‌ای برای توجه به این مطالبات در مصوبات سفر دولت فراهم شود. برای پیگیری این گزارش‌ها لینک «مطالبات مردم لرستان از دولت» را مطالعه کنید.

و اما با پایان یازدهمین سفر استانی دولت به لرستان، کار جمع‌بندی مصوبات و دستاوردهای سفر در دستور کار دستگاه‌های متولی قرارگرفته، در این راستا در خبرگزاری مهر نیز جمع‌بندی سفر هیئت دولت و انطباق مصوبات با محورها و اولویت‌های نظام مسائل استان مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

همچنین به‌زودی پروژه این خبرگزاری در زمینه پیگیری مصوبات سفر دولت به لرستان در قالب یک پرونده ویژه در دستور کار قرار می‌گیرد. گزارش یا گزارش‌های جمع‌بندی سفر مبتنی بر نظام مسائل استان با نگاهی به گزارش‌های تولیدشده پیش از سفر بسته خواهد شد و پیش روی مخاطبان این خبرگزاری قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری مهر قبل از سفر رئیس جمهور به لرستان در قالب سلسله گزارش‌هایی «مطالبات مردم لرستان از دولت» را پیگیری و مطرح کرد، گزارش «سومین استان خسارت‌دیده از جنگ باغ‌موزه ندارد / پروژه‌ای که ۱۱ ساله شد» از جمله این گزارش‌ها بود که در آنها بر ضرورت اختصاص اعتبار و تکمیل آن از سوی دولت تاکید شده بود.

اختصاص اعتبار برای پروژه باغ موزه دفاع مقدس در سفر رئیس جمهور

سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اختصاص اعتبار برای پروژه باغ موزه دفاع مقدس لرستان در سفر رئیس جمهور به استان اظهار داشت: فعلاً مبلغی که در نظر گرفته شده به صورت دقیق مشخص نکرده‌اند، اما این پروژه جزو سبد اعتبارات استانی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم با تخصیص اعتبار در اسرع وقت زمینه تکمیل این پروژه فراهم شود و پروژه نخوابد، گفت: ما تلاش کرده‌ایم و با کلی زحمت پروژه را فعلاً سرپا نگه داشته‌ایم، فعال است و در آن کار انجام می‌دهند.

توقف موزه دفاع مقدس در یک قدمی افتتاح/ وعده‌های استاندار عملی نشد

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تاکید کرد: اگر تعلل صورت گیرد و اعتباری ندهند، ممکن است پروژه تعطیل شود، ما در حال پیگیری هستیم تا این امر تحقق پیدا کند.

پیشرفت ۹۲ درصدی پروژه

سرهنگ رشیدی با اشاره به میزان اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه ادامه داد: ما برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس لرستان، ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، این اعتبار هم ضرورت دارد که به صورت نقد پرداخت شود.

وی با بیان اینکه البته این اعتبار تنها برای احداث ساختمان شدن باغ موزه دفاع مقدس استان کفایت می‌کند گفت: برای تجهیز این پروژه نیز نیازمند اعتبار جداگانه هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان اینکه در حال حاضر میزان پیشرفت فیزیکی باغ موزه دفاع مقدس لرستان ۹۲ درصد است گفت: با قرار گیری این پروژه در بین مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان و همچنین اختصاص اعتبار یاد شده، امیدواریم که در اسرع وقت این پروژه افتتاح شود.

موزه دفاع مقدس لرستان چشم انتظار اعتبار

برای تجهیز پروژه هم به اعتبار نیاز داریم

سرهنگ رشیدی با تاکید بر اینکه برای بهره برداری از باغ موزه دفاع مقدس نیازمند اعتبار برای تجهیز آن هستیم گفت: دنبال این هستیم که مبلغی برای بحث تجهیز آن بگیریم.

وی تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور تنها برای احداث ساختمان باغ موزه دفاع مقدس اعتبار در نظر گرفته شده، منتها ما متمم و دفاعیه‌ای داشته‌ایم که علاوه بر اعتبار احداث ساختمان، مبلغی هم برای تجهیز پروژه در نظر گرفته شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با تاکید بر اینکه نماینده ما به صورت مستقیم با «مخبر» معاون رئیس جمهور در این رابطه رایزنی‌هایی داشته است، افزود: قول مساعد در این رابطه داده شده که این کار انجام گیرد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار