کد خبر: ۷۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
نامزد جنجالی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در تجمع مخالفان توافق هسته‌ای مقابل کنگره، ایران را به فریب نمایندگان آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای متهم کرد.

ترامپ: ایرانی‌ها ما را فریب داده‌اند


به گزارش آرانیوز،دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) در تجمع مخالفان توافق هسته‌ای مقابل کنگره با بیان اینکه در کشور آمریکا سیاستمداران تنها شعار می‌دهند بدون آنکه به وعده‌های خود عمل کنند، گفت: در این کشور همه‌چیز صحبت کردن است، آنها حرف می‌زنند و حرف می‌زنند. به شما می‌گویم که توافق بار دیگر به‌صورت کامل مورد مذاکره قرار گرفته و یا (برای ایران، نه آمریکا) بدتر خواهد شد.

ترامپ در ادامه گفت: آنها (ایرانی‌ها) ما را فریب داده‌اند. آنها از مردمی احمق، نماینده‌های احمق و افرادی نالایق سوءاستفاده کرده‌اند؛ حال این فرد چه جان کری باشد یا رئیس‌جمهور آمریکا.

تد کروز، دیگر نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز با حضور در این مراسم گفت که هرچند جمهوری‌خواهان کنگره حمایت کافی برای مخالفت با این توافق را ندارند اما رهبران جمهوری‌خواه باید این رأی‌گیری را به تأخیر بیندازند، زیرا کنگره تمام متن توافق را مشاهده نکرده است.

وی دراین‌باره گفت: رئیس‌جمهور اختیارات قانونی برای لغو تحریمها تا انقضای دوره بازبینی کنگره را ندارد زیرا او از در اختیار قرار دادن توافقات جانبی امتناع کرد. دوره بازبینی کنگره هنوز آغاز نشده است.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار