کد خبر: ۷۹۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

به گزارش آرانیوز، حجت‌الاسلام غلامحسین حقانی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با بیان اینکه کمیته مردمی ذیل ستاد دومین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی تشکیل شده است اظهار داشت: تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مردمی برگزار کردن برنامه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه کمیته مردمی ستاد در تمام شهرستان‌های استان تشکیل شده است و همین الگو در تمام استان‌های کشور نیز وجود دارد تا کارها و برنامه‌ها مردمی انجام شود گفت: شهر کرمان میزبان زائران حاج قاسم است و از ظرفیت تکایا و مساجد برای اسکان زائران حاج قاسم استفاده می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه هیئات مذهبی پای کار هستند و در زمینه‌های مختلف اعلام آمادگی کردند که در پخت غذا و اطعام، اسکان مسافران و راه‌اندازی ایستگاه صلواتی فعالیت می‌کنند عنوان کرد: موکب بین‌الملل با حضور 43 کشور دنیا راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همایش بین‌المللی زائران حاج قاسم نیز در ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی برگزار می‌شود افزود: راهنمای زائر به‌صورت اندروید انجام می‌شود که به زائران خدمت‌رسانی و اطلاع‌رسانی می‌کند.

حقانی با بیان اینکه حسینیه سیار نیز راه‌اندازی می‌شود که در ایام هفته مقاومت با حضور در مجتمع‌های مسکونی اجرای برنامه دارند گفت: اجتماع هیئات مذهبی در مهدیه مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) به‌مدت چهار شب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تمام مساجد استان در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم برنامه دارند که با جدیت برگزار می‌شود ابراز کرد: در این ایام رزمایش کمک‌های مؤمنانه نیز برگزار و تعدادی بسته معیشتی بین نیازمندان به یاد و نام حاج قاسم توزیع می‌شود.

مسئول کمیته مردمی ستاد دومین سالگرد شهادت حاج قاسم در استان کرمان با اعلام اینکه دیدار با خانواده شهدای تشییع نیز در این ایام توسط کمیته مردمی انجام می‌شود ادامه داد: یادواره شهدای تشییع نیز در گلزار شهدای کرمان برگزار می‌شود.

وی با اظهار اینکه دوره کشوری تربیت راوی مکتب حاج قاسم در استان کرمان در حال برگزاری است که در این دوره یک‌هزار نفر پذیرش شده‌اند گفت: کار ما در کمیته مردمی ساماندهی و تسهیل کارهای مردم در برگزاری مراسم حاج قاسم است و امیدواریم مورد رضایت خداوند و شهدا قرار بگیرد.

حقانی با بیان اینکه تعدادی از کرمانی‌ها نیز خانه‌های خود را برای اسکان زائران حاج قاسم اختصاص دادند که در اختیار زائران در این ایام گذاشته می‌شود اضافه کرد: با توجه به بهتر شدن وضعیت کرونا و واکسیناسیون پیش‌بینی می‌شود امسال جمعیت زیادی برای زیارت مرقد مطهر حاج قاسم به کرمان بیایند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از هیئت‌ها و تشکل‌های مردمی در این ایام اقدام به راه‌اندازی ایستگاه صلواتی و موکب برای خدمت به زائران کرده‌اند که ساماندهی می‌شود خاطرنشان کرد: در تمام ورودی‌های استان و ورودی‌های شهر کرمان موکب خدمت به زائر راه‌اندازی می‌شود که راهنمایی‌های لازم را انجام می‌دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان "تمام تلاش خود را می‌کنیم تا میزبانی خوبی از زائران حاج قاسم در این ایام انجام بدهیم" گفت: از استان‌های مختلف هیئت‌های مذهبی اعلام آمادگی برای راه‌اندازی موکب‌ها و پذیرایی از زائران را داشتند که زمینه حضور آنها فراهم شده است.

منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار