کد خبر: ۷۹۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
اصفهان- تیم فوتبال سپاهان از فرم خوب خود در سال گذشته فاصله گرفته و نقدهای زیادی به عملکرد این تیم وارد است.

به گزارش آرانیوز:روز گذشته سپاهان در مصاف با پیکان متحمل شکستی غیر منتظره شد، نتیجه‌ای که با وجود آن سپاهان در رده دوم جدول باقی ماند اما نقدهای جدی به تیم فعلی نویدکیا وارد است.

پیکان تیم برنده نبود

شاید شکست مقابل استقلال و گل گهر (در زمین) به نوعی قابل توجیه باشد اما باختن از ذوب آهنی که از همان مصاف با سپاهان در لیگ برتر هنوز نبرده و پیکانی که هفته‌ها بود در زمین پیروزی به دست نیاورده بود قابل توجیه نیست.

پیکان در هفته قبل از مصاف با سپاهان در لیگ برتر سه گل از پرسپولیس نه چندان خوب این روزها دریافت کرد و هفته قبل از آن نیز با سه گل مقابل استقلال شکست خورد دو نتیجه‌ای که نشان می‌دهد پیکانی که سپاهان مقابل آن شکست خورد تیمی نبود که مدعیان مقابل آن کار سختی پیش رو داشته باشند.

تیم پیکان در فصل جاری لیگ برتر قبل از بازی با سپاهان و بدون محاسبه بازی با گل گهر تنها هشت گل در ۱۰ مسابقه به ثمر رسانده بود و با متوسط ۰.۸ گل در هر بازی به سپاهان دو گل زد.

متزلزل در جام حذفی

اگر چه بازی با تیم دسته دومی معیار خوبی برای سنجش یک تیم مدعی نیست، اما پیروزی تنها با یک گل مقابل تیمی که کمتر کسی اسم آن را قبل از حضور در اصفهان بلد بود جای نقد دارد.

در مرحله‌ای که دیگر تیم‌های مدعی به جز استقلال با اقتدار رقبای خود را شکست دادند پیروزی تک گله جای سوال دارد، این در حالی است که اگر در اتفاقی مشابه مثل بازی استقلال اگر دروازه سپاهان در مقابل اورکی در دقایق پایانی باز می‌شد معلوم نبود چه پایانی در انتظار تیم نویدکیا بود.

دفاعی که جا می‌ماند

در حالی که به نظر می‌رسید با جدایی پیام نیازمند اصل مشکل دفاعی طلایی پوشان روی خط دروازه باشد خط دفاعی این تیم آسیب پذیرتر نشان داده است، سپاهان در مقابل تیم‌های تدافعی نه تنها در حمله به مشکل می‌خورد بلکه روی ضد حملات به وضوح آسیب پذیر است.

در بازی مقابل گل گهر بود که سپاهان به دلیل همین جا ماندن مدافعان به سختی تنبیه شد اما این مشکل مقابل پیکان پابرجا ماند تا رنجبری با شوتی که شاید تا آخر عمر فوتبالی اش آرزوی تکرار آن را داشته باشد سپاهان را در خانه شکست دهد.

تیمی که باید پخته شود

آمار نگران کننده این فصل سپاهان عدم بازگشت به بازی‌هاست، تیم نویدکیا هرگاه گل اول را از حریف دریافت کرده بازی را باخته است که دلیل آن را می‌توان احساسی بازی کردن بازیکنان هنگام عقب افتادن از بازی کرد نکته‌ای که نویدکیا در کنفرانس خبری بعد از بازی با ذوب آهن نسبت به آن اخطار داد و مقابل گل گهر تکرار شد.

به نظر می‌رسد با وجود حضور ستارگان پر تعداد در بین طلایی پوشان باید ارائه بازی منطقی برای رسیدن به دروازه حریف در هنگام عقب بودن در دستور کار قرار بگیرد.

«کاپیتان» چاره کار طلایی پوشان

اگر چه احسان حاج صفی در هنگان بازگشت به سپاهان تنها یک نیم فصل در این تیم ماند اما معنی واقعی یک کاپیتان را ادا کرد رهبری درون زمین که به نظر می‌رسد نیاز امروز سپاهان برای شرایط سخت است.

وقتی لزوم بودن یک رهبر در زمین سپاهانی‌ها بیش از پیش به چشم می‌آید که در مصاف با ذوب آهن وقتی تیم سپاهان عقب بود کاپیتان اول این تیم (جلال الدین علی محمدی) با بی احتیاطی تیم را ده نفره می‌کند و کاپیتان دوم تیم (محمدرضا خلعتبری) به جای آرام کردن شرایط در درگیری حضور پیدا می‌کند.

مشکلات داوری از واقعیت تا بهانه

اگر چه مشکلات داوری در مصاف سپاهان و گل گهر (که نهایتاً سپاهان با رأی کمیته انضباطی سه صفر پیروز شد) غیرقابل انکار بود اما به نظر می‌رسد داوری از یک دلیل برای شکست به بهانه تبدیل شده است.

باشگاه سپاهان بر خلاف اینکه به طور منطقی اشتباهات خود در بازی با گل گهر را بپذیرد به اعتراضات متعدد داوری از مدیریت پرداخت که نتیجه آن شکست مقابل پیکان بدون اشتباه تأثیرگذار داوری بود.

مغانلو- شهباززاده زوج مخوف یا خاموش

در حالی که به نظر می‌رسید با پیوستن مغانلو به سپاهان خط حمله سپاهان به خط آتش تبدیل شود این موضوع برعکس شد و نه تنها زوج او با شهباززاده طلایی نشد بلکه این زوج تا بدین جای لیگ روی هم رفته اندازه سجاد شهباززاده در فصل پیش در این مقطع گلزنی نکرده‌اند.

همچنین هر کدام از این بازیکنان دو گل خود را در یک مسابقه به ثمر رساندند و آمار عجیب عدم گلزنی در ۱۰ مسابقه از ۱۱ مسابقه را به ثبت رساندند تا بازیکنی مثل دانیال اسماعیلی فر به عنوان دفاع راست آقای گل فصل سپاهان لقب بگیرد.

به گزارش مهر سپاهان تا هفته یازدهم فصل جاری حتی بدون محاسبه شکست مقابل گل گهر اندازه کل فصل گذشته خود شکست خورده نکته‌ای منفی که باید برای حل آن فکر اساسی کرد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار