کد خبر: ۷۹۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
اصفهان- فرماندار اصفهان گفت: توجه به آثار هنری مرتبط با حوزه «سرود» مطالبه مهمی است و باید برای استفاده بهینه از این ظرفیت طرح‌ وبرنامه پیشنهاد داد.

به گزارش آرانیوز:محمدعلی احمدی پیش از ظهر شنبه در مراسم گردهمایی مربیان سرود استان اصفهان با هدف هم اندیشی برای بررسی مشکلات و راهکارها اظهار داشت: نیاز به توجه ویژه به سرود یک مطالبه درستی است زیرا اثر هنری سرود مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر اصفهان مهد فرهنگ و هنر است و شهرستان اصفهان به عنوان پایتخت هنر باید به هنرمندان خود توجه کند نه اینکه صرفاً شعار هنر سر بدهیم و به هنر و آثار هنری توجه نکنیم.

تعمیم طرح‌های اجرایی اصفهان بر کشور

فرماندار اصفهان خاطر نشان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد بر این موضوع معتقد است که طرح‌های اجرایی اصفهان باید بر کل کشور تعمیم پیدا کند.

وی تصریح کرد: در واقع اتفاقی که در وزارتخانه رخ می‌دهد باید ابتدا از اصفهان آغاز شود، بنابراین بر ادامه مسیر به همت مسئولان امیدوار باشید و طرح و برنامه‌های خود را برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های مختلف اصفهان ارائه دهید.

احمدی خاطر نشان کرد: هر هماهنگی بین نهادها و بخش‌های مختلف را با موضوع سرود انجام خواهم داد تا بتوانیم جایگاه اصفهان را در سرود بالاتر ببریم.

ثبت انجمن صنفی گروه‌های سرود اصفهان

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان در این برنامه با اشاره به اینکه بر مشکلات موضوع موسیقی و گروه سرود واقف هستیم، اظهار داشت: در سال‌های گذشته دسترسی برای پیدا کردن یک گروه سرود انقلابی و حرفه‌ای بسیار سخت بود اما اکنون خرسندم که با همکاری و همراهی مدیران گروه سرود و دغدغه‌مند این مشکلات رفع خواهد شد.

وی با اشاره به عدم حمایت توسط نهادها و ارگان‌ها تصریح کرد: یکی از مشکلات این حوزه ثبت گروه و عدم تشکل منسجم در اصفهان است که اولین اقدام باید به ثبت رساندن انجمن صنفی گروه‌های سرود اصفهان باشد و حتی مکان این انجمن را ما در اختیار می‌گذاریم.

تسهیل مشکلات و جلب حمایت مالی از طریق انجمن

رضا دهقانی ادامه داد: از این رو حمایت مالی، ساماندهی بین گروه‌ها و حمایت از فعالیت‌ها را می‌توان از طریق همین انجمن پیگیری و ردیف بودجه دریافت کرد.

وی با اشاره به جلب حمایت سایر نهادها و مسئولان گفت: کمیسیون فرهنگی شورای شهر اصفهان نیز قول حمایت داده اما این حمایت‌ها نیاز به انسجام و انجمن گروه‌های سرود دارد که باید پیگیری شود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان افزود: ارتباط بین گروه‌ها با تشکیل انجمن نیز بهبود پیدا می‌کند و حتی از این طریق گروه‌ها در سطح کشور معرفی می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این شورای مشورتی از مدیران گروه سرود در اداره ارشاد تشکیل خواهیم داد که هر مانع و مشکلی بود را به مسئولان انتقال دهد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار