کد خبر: ۷۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
اصفهان - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: ۶۶۱ واحد راکد صنعتی در استان اصفهان وجود دارد که باید برای مشکلات آنها همکاری ویژه صورت گیرد.

به گزارش آرانیوز:عبدالوهاب سهل آبادی با اشاره به آخرین وضعیت فعالیت صنایع در استان اصفهان اظهار داشت: وضعیت صنعت خیلی بهتر از قبل است و علت این امر نیز قالب شدن تفکر خودکفایی در بین صنایع است.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز نمکی بر حل مشکلات صنایع بود، تصریح کرد: اما عمده کار را خود صنعتگران انجام دادند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه صنایع رفتار خوبی را در دوران شیوع کرونا از خود نشان دادند، گفت: کمترین تعدیل نیرو در این دوره اتفاق افتاد و صنایع سعی کردند در این شرایط همراه مردم باشند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان در صنایع مختلف مانند فولاد، سیمان، کاشی و سرامیک، سفال و … دستاوردهای خوبی را داشتیم، افزود: صادرات خوبی را نیز در این زمینه داشتیم اما باید توجه داشت که در استان در زمینه تولید مشکلی وجود ندارد اما در امر صادرات مشکلاتی را داریم.

بخش‌نامه‌های روزانه به صادرات آسیب می‌زند

سهل آبادی با اشاره به اینکه صنایع در زمینه صادرات هنوز تکلیف خود را نمی‌دانند، افزود: برخی از بخش‌نامه‌ها و آئین‌نامه‌هایی که هر روز اعلام می‌شود اثرات خوبی را ندارد بلکه بار منفی هم دارد.

وی با بیان اینکه پیدا کردن بازار جهانی در شرایط کنونی برای صنعتگران سخت است، افزود: این بخش‌نامه‌ها اغلب بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه بسیاری از واحدهای راکد صنعتی استان اصفهان را با کمک خانه صنعت، معدن و تجارت استان به چرخه تولید باز گردانده‌ایم، ابراز داشت: در حال حاضر ۶۶۱ واحد صنعتی راکد در استان اصفهان شناسایی شده است که با کمک مدیران واحدهای صنعتی فعال و موفق نیازهای آنها را برطرف کرده‌ایم.

وی در ادامه با بیان اینکه بانک‌ها نیز در دوران شیوع کرونا تنها به استمهال وام بسنده کردند، تصریح کرد: این استمهال نیز با بهره‌های چندین برابری در حال پرداخت است.

سهل آبادی با بیان اینکه افزایش قیمت انرژی در مراحل مختلف آسیب‌هایی را به صنایع زده است، تصریح کرد: دولتمردان در این زمینه باید با صنایع همکاری کنند.

وی اضافه کرد: صنایع باید برنامه بلند مدت دولت را بدانند تا بر اساس آن برنامه‌ریزی کنند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار