کد خبر: ۷۹۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
تبریز- بارش سنگین برف زمستانی در آذربایجان شرقی خوشحالی مردم استان را به ارمغان آورد و البته دردسرهایی را نیز به همراه داشت.

به گزارش آرانیوز:در اولین روزهای فصل زمستان و با ورود سامانه بارشی فعال به آذربایجان شرقی شاهد بارش سنگین برف در بیشتر مناطق استان از جمله شهر تبریز بودیم.

بارش این برف علاوه بر تمیز کردن هوا باعث سفیدپوش شدن شهرها و روستاها شد و خوشحالی مردم استان را به ارمغان آورد.

البته در این بین بارش برف و کولاک دردسرهایی را نیز برای برخی از مناطق کوهستانی به همراه داشت و باعث مسدود شدن برخی از محورهای روستایی و لغزنده شدن گردنه‌ها و مناطق برف گیر شد.

صبح امروز بارش برف برای ساعاتی در تبریز باعث غافلگیری عوامل خدمات شهری شهرداری تبریز شد و اعتراض شهروندان در فضای مجازی را نیز به همراه داشت؛ برخی ماشین‌ها از حرکت بازمانده و برخی دیگر بر اثر لغزندگی جاده از مسیر منحرف شدند.

ولی بعداز آن با ورود نیروها و تجهیزات برف روبی شهرداری شاهد باز شدن محورهای درون شهری بودیم. البته هم اکنون نیز در شهر تبریز سطح خیابان‌ها به‌شدت لغزنده بوده و باید شهروندان از مسافرت‌های درون و برون شهری غیر ضروری خودداری کنند.

برف زمستانی در آذربایجان شرقی/بارش نیم متری وبسته شدن راه روستایی

کولاک شدید در آزاد راه پیامبر اعظم (ص)

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هشترود گفت: به دلیل کولاک شدید و بارش برف در کلیه جاده‌های ارتباطی شهرستان تردد در این مسیرها با دشواری و به کندی انجام می‌شود.

علی ابوالحسنی افزود: هم اکنون کولاک شدید در جاده هشترود به مراغه، میانه، قره چمن و تبریز حاکم شده و تردد را با کندی مواجه کرده است.

وی افزود: کولاک شدید همچنین در آزاد راه پیامبر اعظم (ص) حاکم شده و تردد را با مشکل مواجه کرده است. راه‌های مسدود شده روستایی هم که دیروز بازگشایی شد بود مجدد مسدود شده است و کار بازگشایی را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: در صورت تداوم بارش و وضعیت گولاک، احتمال مسدود شدن اکثر راه‌های روستایی در محور سهند آباد و درین سو وجود دارد.

بارش نیم متری برف در چاراویماق

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی نیز از بارش نیم متری برف در شهرستان چاراویماق خبر داد.

اروجعلی علیزاده درباره وضعیت راه‌های استان بعد از بارش اولین برف زمستانی اظهار داشت: بارش این نعمت الهی در تمام محورهای استان ادامه دارد و تا فردا نیز تداوم خواهد داشت.

وی افزود: بیشترین بارش برف در منطقه چاراویماق با نیم متر ثبت شده و تبریز، اهر، مرند، شبستر، هشترود و آزاد راه با حدوداً ۳۰ سانتی متر در رده‌های بعدی بارش قرار دارند.

برف زمستانی در آذربایجان شرقی/بارش نیم متری وبسته شدن راه روستایی

تمامی راه‌های اصلی مواصلاتی مرند باز شد

در پی بارش برف از شب گذشته تاکنون، به همت اکیپ راهداری شهرستان مرند تمامی راه‌های اصلی مواصلاتی این منطقه باز و تردد در حال انجام است.

طبق اعلام راهداری مرند با توجه به ادامه بارش برف در این شهرستان از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت ضرورت سفر، حتماً تجهیزات زمستانی و زنجیره چرخ به همراه داشته باشند.

مسدود شدن راه ۲۰ روستا در جلفا

اولین برف زمستانی نسبتاً سنگین که از اوایل بامداد روز جمعه سوم دی ماه آغاز شده شهرستان جلفا را سفید پوش کرد.

ایوب کنگری رئیس اداره راهداری جلفا گفت: تمامی راه‌های مواصلاتی به شهرستان جلفا باز است، اما ۲۰ راه روستایی مسدود شده که امروز و فردا توسط اکیپ راهداری باز خواهند شد.

برف زمستانی در آذربایجان شرقی/بارش نیم متری وبسته شدن راه روستایی

تردد بدون زنجیر چرخ در محورهای مواصلاتی اهر امکان پذیر نیست

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اهر نیز گفت: تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان به ویژه اهر ورزقان بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

قاسم قمری افزود: به دلیل تداوم بارش‌ها در محورهای مواصلاتی این شهرستان و لغزنده بودن سطح جاده‌ها با وجود برف‌روبی و نمک‌پاشی همچنان تردد بدون زنجیر چرخ در محورهای مواصلاتی اهر امکان پذیر نیست.

وی اظهار کرد: با توجه به بارش برف که از دیروز آغاز و در ادامه با کولاک شدید همراه شده است در همه راه‌های حوزه استحفاظی شهرستان اهر، عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی به همت همکاران راهداری برای تسهیل عبور و مرور انجام شده است، اما به دلیل شدت کولاک، نمک‌پاشی و برف‌روبی جوابگو نیست.

پلیس راه: از مسافرت‌های غیرضروری اجتناب کنید

پلیس راه فرماندهی آذربایجان‌شرقی نیز در اطلاعیه‌ای از هموطنان خواست از مسافرت‌های غیرضروری اجتناب کنند و در صورت اضطرار با همراه داشتن البسه گرم و آذوقه کافی وسیله نقلیه خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

کارشناسان هواشناسی، هوای استان را در ساعات آینده، ابری همراه با بارش باران و برف و کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای هوا پیش بینی کرده‌اند.

برف زمستانی در آذربایجان شرقی/بارش نیم متری وبسته شدن راه روستایی

راه‌های روستایی مراغه بازگشایی شد

با اعلام راهداری مراغه ۳۵ کیلومتر از راه‌های روستایی مسدود شده مراغه با تلاش راهداران بازگشایی شد.

پس از بارش برف تلاش راهداران برای برف روبی جاده مراغه هشترود و بخشی از محورهای روستایی همچنان ادامه دارد.

تیم‌های طرح زمستانی از جمله پلیس راه، جمعیت هلال احمر و راهداری در مسیرهای روستایی و بین شهری مراغه برای امداد و نجات مستقر شده‌اند.

راه ۵۰ روستا در ورزقان مسدود شد

بارش سنگین برف در ورزقان موجب بسته شدن راه ارتباطی ۵۰ روستای این شهرستان شده است.

کولاک شدید در محورهای چاراویماق، هشترود، شبستر، مرند و … همچنان ادامه دارد با وجود بارش سنگین برف تمام راه‌های اصلی استان باز بوده و تردد در آنها صورت می‌گیرد.

برف زمستانی در آذربایجان شرقی/بارش نیم متری وبسته شدن راه روستایی

کاهش دید افقی در هشترود به ۴۰ متر

به علت بارش برف و مه گرفتگی افق دید در هشترود به ۴۰ متر رسیده است.

با این حال رانندگان از سفرهای غیرضروری باید خودداری کرده و در صورت نیاز، خودرو خود را به زنجیر چرخ و وسایل گرمایشی مجهز کنند و علاوه بر رعایت حرکت با سرعت کم و مطمئنه در جاده‌ها با خود پوشاک زمستانی به همراه داشته باشند.

بسته شدن راه ۱۰ روستا در سراب

همچنین بارش برف باعث بسته شدن راه ۱۰ روستا در سراب شده است.

آزادراه تبریز - زنجان نیز باز است ولی با توجه به بروز کولاک در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی استان و لغزندگی آنها، تردد در این مسیرها بدون زنجیر چرخ موجب ایجاد راهبندان می‌شود بنابراین رانندگان برای تردد در این مسیرها حتماً خودرو خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند.

هم اکنون ۵۰ گروه راهداری با همراه امکانات و تجهیزات در سطح جاده‌های استان مشغول برف روبی، نمک پاشی و ارائه خدمات به مسافران هستند.

برف زمستانی در آذربایجان شرقی/بارش نیم متری وبسته شدن راه روستایی

بارش سنگین برف مدارس برخی از مناطق آذربایجان شرقی را تعطیل کرد

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: بارش سنگین برف مدارس برخی از مناطق آذربایجان شرقی را تعطیل کرد.

جعفر پاشایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: به علت بارش سنگین برف، کولاک و برودت شدید هوا فردا شنبه ۵ دی ماه ۱۴۰۰ آموزش‌های حضوری در تمامی دوره‌های تحصیلی شهری و روستایی شیفت صبح و بعد از ظهر شهرستان اهر تعطیل و از طریق فضای مجازی و شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

وی افزود: امتحانات داخلی مدارس اهر نیز لغو و برنامه جدید متعاقباً اعلام می‌شود.

پاشایی ادامه داد: همچنین آموزش‌های حضوری در تمامی دوره‌های تحصیلی شهری و روستایی شیفت صبح ترکمانچای تعطیل و از طریق فضای مجازی و شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

وی ابراز داشت: امتحانات داخلی مدارس ترکمانچای نیز لغو و برنامه جدید متعاقباً اعلام می‌شود.

پاشایی ادامه داد: تمامی دوره‌های تحصیلی شهری و روستایی شیفت صبح جلفا نیز با یک ساعت تأخیر شروع به فعالیت خواهند کرد.

وی گفت: در بستان آباد نیز آموزش‌های حضوری در تمامی دوره‌های تحصیلی شهری و روستایی شیفت صبح و بعد ظهر تعطیل و از طریق فضای مجازی و شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

وی افزود: در هوراند نیز آموزش‌های حضوری در تمامی دوره‌های تحصیلی شهری و روستایی شیفت صبح و بعد ظهر تعطیل و از طریق فضای مجازی و شبکه شاد پیگیری خواهد شد.

برف زمستانی در آذربایجان شرقی/بارش نیم متری وبسته شدن راه روستایی

پروازهای فرودگاه تبریز درحال انجام است

مدیر روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز نیز از بازگشت وضعیت پروازها در این فرودگاه به حالت عادی خبر داد.

هادی نجاتی اظهار داشت: پروازها با بهبود شرایط جوی برقرار شدند و شرایط نرمال ترافیکی در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز برقرار شد.

وی افزود: در حال حاضر دو پرواز آتا از مبدا تهران به مقصد تبریز، ایرتور از مبدا کیش و دو پرواز ایرتور از مبدا مشهد به فرودگاه بین المللی تبریز انجام شده و پرواز خارجی شرکت ترکیش به مقصد استانبول انجام شد.

نجاتی خاطرنشان کرد: بارش سنگین برف پیش از ظهر امروز دو پرواز ایرتور و دو پرواز شرکت آتا را لغو کرد.

با توجه به بارش برف سنگین مسافران قبل از مراجعه به فرودگاه، جهت اطلاع از وضعیت پرواز خود باید با اطلاعات پرواز ۱۹۹ و٠۴١٣۵٢٣۴٧ تماس بگیرند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار