کد خبر: ۷۹۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
خمین - استاندار مرکزی گفت: آلودگی هوای اراک و شازند و افزایش شمار مبتلایان به بیماریهای صعب العلاج در این دو شهر حاصل اختلال در سبد سوخت و انرژی است.

به گزارش آرانیوز:فرزاد مخلص الائمه ظهر پنجشنبه در آئین افتتاح اولین خط تولید سلول‌های خورشیدی در شهرستان خمین با بیان اینکه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب علاج مشکلات کشور اقتصاد مقاومتی با دو رکن اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مردمی است، عنوان کرد: امروز در این شرکت شاهد تحقق اقتصاد مردمی و بخش خصوصی به شکل واقعی هستیم، سیاست‌های کلی انرژی از سوی رهبری در سال ۱۳۷۹ ابلاغ شد و بند «ب» این سیاست‌ها ناظر به سایر منابع انرژی به غیر از نفت و گاز است.

وی ادامه داد: اما به دلیل اقتصاد ضعیف بخش برق در کشور عملاً انرژی‌های تجدیدپذیر سهم ناچیزی را به خود اختصاص داده‌اند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: حدود ۷۳ درصد برق کشور از گاز تولید شده است که آسیب‌های خاص خود را دارد و به شدت وابسته به گاز هستیم. مشخص نیست که در سال‌های آتی بتوانیم گاز مورد نیاز را تأمین کنیم و از طرفی مصرف گاز به صورت روزافزون بالا می‌رود و متأسفانه در اراک و شازند به عنوان شهرهایی آلوده با افزایش شمار بیماران سرطانی مواجه هستیم که این امر حاصل اختلال در سبد سوخت و انرژی است.

مخلص الائمه با اشاره به جایگاه ایران در اطلس انرژی تجدیدپذیر در دنیا، گفت: متأسفانه سطح استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور ناچیز است، هنوز موفق نشده‌ایم از این ظرفیت استفاده کنیم و امیدواریم در وزارت نیرو با اقدامات زیربنایی اقتصاد بخش برق در حوزه انرژی اصلاح شود و انرژی‌های تجدیدپذیر بیش از گذشته مدنظر قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نیروگاه‌های حرارتی باید ملزم شوند در کنار خود نیروگاه تولیدی برای انرژی‌های تجدیدپذیر داشته باشند به طوری که در کنار نیروگاه هزار مگاواتی، نیروگاه تولید ۵۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر قرار گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: استانداری مرکزی آماده برداشتن موانع و شکستن فضای بروکراتیک حاکم بر ادارات در چارچوب اختیارات استان است و موانع را به نفع تولید و فناوران خواهیم شکست.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار