کد خبر: ۷۹۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹
رشت- قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه وقایع مهم انقلاب همانند نهم دی ماه نیازمند روایتگری است، گفت: باید از همه ظرفیت ها به ویژه فضای مجازی در این زمینه استفاده شود.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام مجتبی اشجری ظهر پنج شنبه در دومین نشست استانی بزرگداشت یوم‌الله نهم‌دی (روز بصیرت و میثاق امت با ولایت)، گفت: یوم‌الله نهم دی در تقویم ملی به‌عنوان «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» ثبت شده که یادآور حماسه ماندگار مردم انقلابی ایران اسلامی در مقابله با فتنه سال ۸۸ است.

وی با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ با شعار تقلب در انتخابات، اصل نظام را نشانه گرفته بود، اظهار کرد: هدف سران فتنه، فتنه‌گران و آشوبگران در سال ۸۸ براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

حجت‌الاسلام اشجری با بیان اینکه دو خطر فراموشی و تحریف، ایام‌الله انقلاب اسلامی را تهدید می‌کند، بیان کرد: خروش ملت همیشه در صحنه ایران در ایام الله هشتم و نهم دی و خلق حماسه‌ای ماندگار فراموش ناشدنی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه برخی از سیاسیون نسبت به واژه فتنه حساسیت دارند، تاکید کرد: فتنه ۸۸ فراتر از یک رخداد، اتفاق یا سو تفاهم بود بلکه یک توطئه پیچیده و از پیش طراحی‌شده برای نابود کردن انقلاب اسلامی شکل گرفته بود.

وی با بیان اینکه وقایع مهم انقلاب اسلامی همچون نهم دی نیازمند روایتگری و تبیین مجاهدان عرصه فرهنگ است، گفت: باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها و نهادها، دانشگاه‌ها و مدارس، مساجد و بقاع متبرکه، صدا و سیما و فضای مجازی بهره برد.

حجت‌الاسلام اشجری، بزرگداشت رخدادهای نهم تا نوزدهم دی‌ماه را بسیار مهم و با اهمیت خواند و اظهار کرد: قرار گرفتن یوم‌الله نهم دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» و سیزدهم دی «سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی» در دهه فاطمیه بهترین فرصت برای بصیرت‌بخشی است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به شعار «یوم‌الله نهم‌دی، تجلی وحدت ملی و رمز عبور از فتنه» به‌عنوان شعار محوری امسال، تصریح کرد: مراسم محوری بزرگداشت یوم‌الله نهم دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» رأس ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۹ دی در مرکز استان گیلان برگزار می‌گردد.

وی سخنران مراسم یوم‌الله نهم دی شهر رشت را «آیت‌الله سیداحمد خاتمی» عضو فقهای شورای نگهبان اعلام کرد و افزود: مردم گیلان همواره ثابت کرده‌اند که در هر شرایطی پشتیبان ولایت فقیه بوده و در پاسداری از میراث گران‌بهای امام خمینی (ره) همچون خلق حماسه هشتم دی پیشتاز و پرچمدار هستند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار