کد خبر: ۷۹۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
تهران- استاندار تهران گفت: شاید سفر رئیس جمهور به استان تهران شامل سه شهرستان باشد، اما مصوبات این سفر برای کل شهرستان‌های استان تهران لحاظ خواهد شد.

به گزارش آرانیوز:محسن منصوری پیش از ظهر چهارشنبه در هشتاد و دومین جلسه شورای گفتگو بخش خصوصی و دولت استان تهران، سفر رئیس جمهور به استان تهران را فرصتی طلایی دانست و اظهار داشت: مدیران کل و دستگاه‌های اجرایی استان موظفند برنامه‌های خود را برای اخذ مصوبه سفر رئیس جمهور به استانداری تهران ارائه کنند، چراکه مشکلاتی که بعضاً چندین سال با وجود بروکراسی‌های زائد اداری موجب گرفتاری مردم در استان شده اند در سفر رئیس جمهور حل خواهد شد.

وی یکی از مشکلات پیش روی توسعه صنایع در استان را قانون منع استقرار صنایع در شعاع ۱۲۰ کیلومتر عنوان کرد و افزود: این قانون که پیش از پیروزی انقلاب مصوب شده عملاً دست صاحبان صنایع در استان تهران که قصد افزایش ظرفیت در تولید یا توسعه واحدهای تولیدی را دارند بسته است و برای تغییر یا اصلاح این قانون نیاز به مصوبه هیئت وزیران داریم و یکی از مطالبات ما در بخش اقتصادی استان در سفر رئیس جمهور به تهران همین موضوع است.

استاندار تهران عنوان کرد: شاید سفر رئیس جمهور به استان تهران شامل سه شهرستان باشد، اما مصوبات این سفر برای کل شهرستان‌های استان تهران لحاظ خواهد شد، لذا همه بدنه اجرایی دولت در استان اعم از فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و غیره موظف به ارائه طرح‌های کارشناسی برای طرح در جلسه هیئت دولت مربوط به سفر رئیس جمهور به استان هستند و باید با برنامه ریزی و محتواسازی به بهترین شکل ممکن از این سفر به نفع مردم استان تهران بهره برداری کنیم.

منصوری با اشاره به ظرفیت منحصر به فرد بخش کشاورزی استان تهران برای جذب سرمایه گذار گفت: شهرستان دماوند قطب تولید سیب در کشور است، اما متأسفانه برنامه ریزی درستی برای استقرار صنایع تبدیلی در این شهرستان نداشتیم و هرچند استقرار صنایع در این شهرستان مورد نیاز است اما اگر مزیت نسبی توسعه این شهرستان که بر پایه کشاورزی استوار است در نظر گرفته می‌شد امروز باید شاهد استقرار انواع صنایع تبدیلی از انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان بودیم.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه هنوز در شهرستان‌های استان تهران شاهد امرار معاش بخشی از مردم از راه کشاورزی معیشتی هستیم و قصد تضعیف این بخش را نداریم اما به نظر می‌رسد با ویژگی‌های تهران می‌توانیم استان را به قطب ارائه خدمات کشاورزی کشور تبدیل کنیم که نظر کارشناسان این بخش نیز همین است.

استاندار تهران ادامه داد: موضوع بازچرخانی آب در استان تهران از هر حیث برای ما اهمیت دارد و درصدد تأمین بودجه پروژه‌های آب و فاضلاب در استان تهران با اولویت بندی هستیم.

منصوری همچنین از ارائه پیشنهاد تأسیس شهرک‌های صنعتی تخصصی در استان تهران به هیئت دولت در سفر آتی رئیس جمهور به استان تهران خبر داد.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار