کد خبر: ۷۹۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
بناب- فرماندار بناب گفت: تاکنون ۱۳ هزار نفر از جمعیت شهرستان بناب واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند و ورود پیک ششم طی سه هفته آینده قطعی است.

به گزارش آرانیوز:شهریار فتحی در جلسه ستاد مقابله با کرونای شهرستان بناب با بیان اینکه متأسفانه بر اساس گزارش‌های دریافتی شیوع سویه جدید ویروس کرونا موسوم به – او میکرون- در سطح کشور دارد؛ افزود: سویه جدید این ویروس به سرعت شیوع می‌یابد و لازم است تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع این ویروس در سطح شهرستان اتخاذ شود.

وی گفت: علیرغم انجام گسترده واکسیناسیون و تشویق مردم به تزریق واکسن متأسفانه هنوز ۱۳ هزار نفر از جمعیت شهرستان بناب حاضر به انجام واکسیناسیون نشده‌اند.

رئیس ستاد مقابله با ویروس کرونای شهرستان بناب با بیان اینکه در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد آغاز موج ششم ویروس کرونا خواهیم بود؛ تصریح کرد: در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی رعایت نشود و بیماری شیوع یابد، به ناچار مجبور به بازگرداندن محدودیت‌ها خواهیم شد.

فتحی خاطرنشان کرد: کارمندان دولت باید در امر واکسیناسیون پیشگام باشند و کارمندانی که تاکنون واکسن نزده‌اند ملزم هستند هر سه روز یک بار تست منفی پی سی آر (PCR) ارائه نمایند.

وی تأکید کرد: تنها مجوز برای برگزاری مجالس ترحیم آن هم به صورت محدود و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده شده و مساجد حق برگزاری مراسم‌های شب هفت، چهلم و سالگرد را در مساجد ندارند.

فرماندار بناب در ادامه تصریح کرد: مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری فصل الخطاب است و به عنوان قانون باید اجرا شود.

سویه جدید کرونا به سرعت در حال گسترش است

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نیز در این جلسه گفت: اُ میکرون بسرعت در سراسر کشور درحال گسترش است.

بر اساس این گزارش، وحید رضایی افزود: کسانی که هر دو دوز واکسن را زده‌اند مقاومت بیشتری در مقابل این سویه جدید بیماری خواهند داشت.

وی با تأکید بر اینکه می‌بایست درمقابل این ویروس با همکاری مسئولین و مردم شهرستان مانع برگزاری مراسمات و تجمعات باشیم؛ گفت: همه مردم و مسئولین شهرستان باید آمادگی کاملی در مقابله با این سویه بیماری داشته باشند تا شاهد موج جدیدی از بستری شدگان کرونایی در بناب نباشیم.

این مسئول حوزه بهداشت و درمان شهرستان با اشاره به اینکه کار واکسیناسیون دوز سوم در شهرستان بناب آغاز شده است؛ افزود: تا امروز ۹ هزار و ۶۲۳ نفر در شهرستان بناب دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

رضایی خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۳ هزار نفر در شهرستان بناب واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند و قطعاً این افراد بیش از دیگران در معرض بیماری‌های جدید از نوع کرونا خواهند بود.

وی همچنین از واکسیناسیون ۹۱ درصدی دانش آموزان این شهرستان خبرداد و گفت: فعلاً حدود یک هزار نفر از دانش آموزان این شهرستان همچنان از تزریق واکسن کرونا خودداری می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بناب در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: متأسفانه برخی از پزشکان عمومی در این شهرستان همچنان کرونا را نوعی سرماخوردگی تشخیص می‌دهند و از نظر ما هرگونه سرماخوردگی یعنی اومیکرون و فرد مبتلا می‌بایست سریعاً تحت درمان و بستری قرار گیرد.

رضایی اظهار کرد: تاکنون ۷۶ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در شهرستان بناب هر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی در ادامه تأکید کرد: مصوبات ستاد مقابله با کرونای شهرستان باید ضمانت اجرایی داشته باشند.

منبع: مهر
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار