کد خبر: ۷۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
گروه استان‌ها ـ نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برای پایان بخشیدن به مشکل کارخانجات کاغذ سازی، واردات از بانک جهانی چوب بررسی می‌شود.

به گزارش آرانیوز، «علی بابایی کارنامی»با بیان اینکه برخی از کارخانه‌‌های چوب و کاغذ کشور با کمبود چوب مواجه هستند و همین موضوع موجب شده تا تولید آنها کاهش پیدا کند، اظهار کرد: برای تأمین چوب این واحدها چند برنامه را در دستور کار داریم تا هرچه سریع‌تر تصمیم‌گیری جدی انجام پذیرد.

وی با اشاره به اینکه در کنار کشور روسیه به عنوان بانک جهانی چوب قرار داریم و از فرصت مناسبی برای واردات این محصول به کشور برخوردار هستیم، گفت: واردات این محصول از نزدیک‌ترین مسیر یعنی روسیه، بررسی می‌شود تا شرکت‌های تولید چوب و کاغذ کشور بتوانند با حداکثر ظرفیت کار کنند.

بیشتر بخوانید

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیاز کشور به کاغذ در سال را 300 هزار تن برای چاپ و نشر اعلام و تصریح کرد: به دلیل اینکه برای کارخانه‌های چوب و کاغذ کشور برنامه مدونی وجود نداشت، نتوانستند نیاز داخل را تأمین کنند و همچنان واردات کاغذ داریم.

بابایی از اهتمام جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی برای تأمین کاغذ نیاز کشور در داخل خبر داد و یادآور شد: برای کارخانه‌های چوب و کاغذ کشور برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا به حداکثر ظرفیت تولید خود برگردند و کشور را به خودکفایی نزدیک کنند.

وی راه دیگر تأمین چوب برای این کارخانه‌ها را علاوه بر واردات، کشت چوب دانست و خاطرنشان کرد: در استان‌های شمالی کشور شرایط برای پرورش چوب مساعد است و نباید از این ظرفیت مغفول بمانیم.

منبع: تسنیم
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار